اخبار

بایگانی راکد شهرداری همدان به اسناد ملی تبدیل می‌شود

بایگانی راکد شهرداری همدان به اسناد ملی تبدیل می‌شودعلیرضا تکلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اسناد با ارزشی از اواخر دوره قاجار، پهلوی اول و دوم و سال های نخست انقلاب در بایگانی راکد شهرداری وجود دارد و علاوه بر آن پرونده ها و مکاتبات اداری قابل توجهی نیز در بایگانی ها جمع آوری شده که لازم است با حضور کارشناسان مرکز اسناد همدان ارزشیابی و تعیین تکلیف شوند.
وی اضافه کرد: این اسناد پس از انتقال به مرکز اسناد، میکروب زدایی و مرمت شده و پس از طبقه بندی و فهرست نویسی از طریق سایت کتابخانه ملی ایران در اختیار محققان و تاریخ پژوهان ایران و جهان قرار می گیرد.
تکلو گفت: در پی توافق سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و استقبال شورای اسلامی و شهرداری همدان از اجرای آن در همدان، بررسی کارشناسی و تعیین تکلیف اوراق راکد شهرداری همدان با همکاری مرکز اسناد غرب کشور در دستور کار قرار گرفته است.
رییس اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور از اقدام ارزنده شورای اسلامی و شهرداری در راستای حفاظت از میراث مکتوب و اسناد هویت مردم همدان قدردانی کرد و افزود: رفتار فرهنگی و دغدغه مندانه این نهاد می تواند الگویی برای سایر نهادهای دولتی و خصوصی برای حفاظت از میراث مکتوب استان باشد که بخشی از هویت ملی کشور محسوب می شود.
وی از همکاری اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با شهرداری همدان در توسعه محتوایی موزه مردم شناسی همدان خبر داد و گفت: شهرداری همدان تصمیم به راه اندازی موزه و مرکز مطالعات مردم شناسی شهر همدان گرفته و  زیر ساخت لازم آماده شده که از منابع عظیم آرشیو ملی ایران برای غنی تر شدن این موزه استفاده می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا