تبریز-1شهر و شورا -1

افزایش سرطان بر اثر خشکی دریاچه ارومیه از ادعا تا واقعیت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه نگرانی شدیدی روی خشکی دریاچه ارومیه است، گفت: این یک نگرانی جمعی است و نمی‌توان نشست و کاری نکرد؛ اما مستنداتی که در حال حاضر میزان سرطان ریه و غیره به علت خشکی دریاچه ارومیه زیادتر شده است، وجود ندارد.

بهمن نقی‌پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز،  در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: موضوع اطلاع‌رسانی دقیق و درست در مورد خدمات انجام شده یکی از نیازهای #جامعه است که در این میان #رسانه‌ها اصلی‌ترین نقش را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان افزایش رویکرد عدالت حوزه #سلامت است، گفت: برای اولین بار بیمارستان‌های #هریس و #اسکو اعتبار گرفته و رتبه درجه یک کسب کردند.

#پلمب ۹ واحد دندانپزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی #تبریز گفت: ۹ واحد #دندانپزشکی اخیرا پلمب شده و هفت واحد دیگر نیز به واحد بررسی معرفی شده است.

نقی‌پور با اشاره به نظارت جامع بیمارستانی در پنج بخش گفت: قطعا اجرای این نظارت‌ها قابل ملموس برای همه خواهد بود.

وی به رویکرد آموزشی فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: ایجاد زیرسازی و اجرای ۴۰ برنامه فرهنگی و آموزشی در دانشگاه از جمله آنهاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی #تبریز گفت: اعزام دانشجویان به #مسابقات_جهانی و کسب رتبه‌های برتر داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اعزام هیات علمی دانشگاه به طرح حکیمان در مشهد مقدس، از دیگر برنامه‌های امسال بوده است.

۱۴ اردوی #جهادی_پزشکی

نقی‌پور افزود: بیش از ۱۴ اردوی جهادی پزشکی در این چهار و نیم ماه ابتدای سال برگزار شده است.

وی گفت: بیش از ۴۰۰ مورد خدمات دندانپزشکی برای معلولین، کمک به افراد تحت پوشش کمیته امداد و خدمت‌رسانی در روستاهای کم بضاعت از برنامه‌های امسال بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ابراز کرد: در این اردوها سعی شده است که ویزیت‌های اساسی و دندانپزشکی صورت پذیرد. که قبلا عموما کشیدن دندان بود ولی از سال ۱۴۰۱ به بعد عصب کشی، ترمیم و غیره هم در زیرمجموعه کارهای گروه جهادی قرار گرفته است.

معضل پیری جمعیت موضوع سیاسی و جناحی نیست

وی بیان کرد: در حوزه بهداشت اقدامات متعدد در حوزه جوانی جمعیت انجام شده است؛ در حوزه جوانی جمعیت باید بسیار کار کرد زیرا پیری جمعیت یک معضل آینده کشور است و این اصلا موضوع سیاسی و جناحی نیست و همه باید همدیگر را در این موضوع آگاه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا