اخبارتبریز

بازار تبریز گازکشی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: با توافق انجام شده بین هیات امنا و شرکت گاز قرار است نمونه‌ای کوچک از گازکشی به صورت آزمایشی در بازار تبریز اجرا شود.

به گزارش باش خبر به نقل از مهراحمد حمزه زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران توجه به الزامات میراثی را لازمه اجرای عملیات گازرسانی به داخل مجموعه بازار تبریز اعلام و اظهار کرد: با توافق انجام شده بین هیأت امنای بازار و شرکت گاز آذربایجان شرقی قرار است نمونه‌ای کوچک از گازکشی به صورت آزمایشی اجرا شود تا با بررسی تمام جوانب امر و رصد و کنترل نقاط ضعف نسبت به تعمیم آن به سایر نقاط بازار اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه عملیات غیراستاندارد در بازار تبریز به هیچ عنوان اجرایی نخواهد شد، یادآور شد: علاوه بر اینکه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حافظ و میراث دار این اثر تاریخی بی مانند است، سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی نیز به عنوان نهاد نظارتی بر مجموعه اقدامات مربوط به گازرسانی به بازار تبریز اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

حمزه زاده “ایمنی” را مهمترین عنصر در مساله گازرسانی به بازار مسقف تبریز عنوان و اضافه کرد: به آحاد مردم ایران و آذربایجان و دوستداران میراث فرهنگی و آثار تاریخی تبریز اعلام می‌کنم تا کنترل‌های نهایی و کافی انجام نشود، گازرسانی به بازار تبریز اجرایی نمی‌شود و در این زمینه با نهادها و ارگان‌های مسئول و نظارتی به توافق رسیده ایم.

وی با اشاره به مساحت ۳۰ هکتاری بازار جهانی تبریز، توجه به مسائل مربوط به سازه این بنا و نیز نداشتن مشکل بصری در صورت گازکشی را از الزامات و ضرورت‌های محوری بیان کرد و گفت: در همین راستا هر گونه اقدام به حفاری‌ها باید به حداقل ممکن برسد.

حمزه زاده سازمان نظام مهندسی، آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز و شرکت گاز را مسئول و متولیان اصلی گازرسانی به بازار تبریز اعلام کرد و گفت: نقشه‌های مربوطه بدون تأیید این سه نهاد امکان اجرایی ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
باش خبر می‌خواهیم اعلان‌هایی را برای آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌ها به شما نشان دهیم.
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها