تبریز-1شهر و شورا -1

افتتاح اولین کارخانه نوآوری دارویی کشور در تبریز

با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، استاندار آذربایجان شرقی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اولین کارخانه نوآوری دارویی کشور در تبریز افتتاح شد.

روح الله دهقانی فیروز آبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور ظهر امروز در بازدید از کارخانه نوآوری دارویی اظهار کرد: در تبدیل این مکان به یک مجموعه تولید دارویی تلاش های خیلی ارزشمندی انجام شده، مجموعه ای که قبلا استفاده خوب و بهینه ای از آن نمی شده است حالا مولد سازی واقعی صورت گرفته و به #کارخانه نوآور و #تولید تبدیل شده است.

وی ادامه داد: با افتتاح و بهره برداری از این #کارخانه تولید دارویی جوانان صاحب فکر و ایده و شرکت های دانش بنیان می توانند به ارائه #محصولات خود بپردازند و این خیلی کار ارزشمندای است.

#دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: این کارخانه فقط در حوزه دارو متمرکز است و این یک ابتکار، خلاقیت و نوآوری است که نمونه مشابهی در سایر استان ها ندارد. هر چند در برخی #شهرستان ها مشابه این مرکز وجود دارد ولی اینکه متمرکز در حوزه #دارو باشد وجود ندارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور توان فنی تبریز در خودروسازی و داروسازی را ظرفیت بزرگی برای این شهر ذکر کرد و افزود: با توجه به توان فنی تبریز در صنعت ماشین سازی و داروسازی، ترکیب این دو صنعت می تواند اتفاقات بسیار خوبی را رقم بزند و پیرو بازدید از این شرکت و نکاتی که توسط دوستان و همکاران فناور مطرح شد حمایت های گسترده ای از شرکت ها صورت می گیرد.

دهقانی فیروزآبادی گفت: همچنین از خود کارخانه نیز به صورت جداگانه حمایت های خاصی انجام می شود تا این مرکز به یکی از مراکز خوب تبدیل شده و علاقه مندان در حوزه دارو بتوانند به راحتی کار کنند.

وی از تخصیص #اعتبار_مالیاتی تضمین شده به کارخانه نوآوری دارویی خبر داد و اظهار کرد: با کمک شرکت های دارویی اعتبار مالیاتی تضمین شده ای در نظر گرفته می شود تا شرکت ها بتوانند این اعتبارات را در حوزه تحقیق و توسعه هزینه کنند که این موضوع در پیشرفت و توسعه شرکت بسیار خوب و مناسب است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا