تبریز-1شهر و شورا -1

انجام موفقیت آمیز جراحی تومور مغزی یک کودک در تبریز

نخستین عمل جراحی تومور مغزی توسط فوق تخصص و جراح مغز و اعصاب در بیمارستان فوق تخصصی کودکان مردانی آذر تبریز با موفقیت انجام شد.

جراح و پزشک معالج این کودک با اشاره به اینکه عمل جراحی فوق شامل خارج کردن تومور روی مغزی (جمجمه) توسط تیم جراحی در بیمارستان مردانی آذر انجام شد، این #جراحی را یکی از سخت ترین و پیچیده ترین اعمال جراحی در حوزه تخصص کودکان اعلام کرد که برای نخستین بار در تبریز به انجام رسید.

دکتر رضا بهرامی اظهار کرد: بیمار کودکی که با علائم سردرد و تاری دید پیش رونده به این #بیمارستان مراجعه کرده بود که پس از کنترل و بررسی های کامل و بیشتر و همچنین #تصویربرداری، توده بزرگ در قاعده #جمجمه تشخیص داده شد.

وی افزود: پس از اقدامات اولیه در مرکز درمانی بر روی بیمار، با استفاده از میکروسکوپ جراحی و از طریق بینی و دسترسی به قاعده #جمجمه و تومور، مورد عمل جراحی قرار گرفت و پس از سه ساعت جراحی موفقیت آمیز تومور از محل خارج شد.

بهرامی حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام و اضافه کرد: عمل یاد شده از نظر مجاورت #توده با ساختارهای حیاتی و حساس مانند شریان های اصلی مغز و عصب بینایی و غده #هیپوفیز مهم و حائز اهمیت است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا