تبریز-1شهر و شورا -1

پارک بزرگ تبریز، پروژه‌ای برای تمام شهرداران

پروژه پارک بزرگ، از قصه‌های تکراری و بی‌رمق توسعه عمرانی تبریز است. مسئولان شهری و اعضای شورا آن‌جا که حرفی پشت تریبون نداشته باشند، معمولاً دست‌به‌دامن پارک بزرگ تبریز می‌شوند. انتقاد از بی‌سر و سامانی این پروژه، بیشتر مواقع، سرخط ثابت رسانه‌های شهری است.

پارک بزرگ تبریز» در شمال‌غرب این کلان‌شهر، از جمله طرح‌های نام‌آشنای مدیریت شهری تبریز در پنج دهه گذشته محسوب می‌شود که اجرای آن در دهه‌های اخیر به دلایلی همچون #کشاورز بودن #اراضی محل اجرای طرح، تغییر مداوم مدیران #شهری و نبود اجماع در بین نهادهای مسوول و تصمیم‌ساز درباره تسریع در اجرای آن در محاق مانده بود.

نبود عزم جدی و هم‌افزایی بین نهادهای تصمیم‌گیر برای اجرای طرح ۷۲۳ هکتاری «#پارک_بزرگ_تبریز» در دهه های اخیر باعث شد که شهرداری میلیاردها تومان برای تملک چندباره اراضی کشاورزی واقع در محدوده طرح که از زمان‌های قدیم برای کاشت صیفی‌جات و سبزیجات کاربرد دارد، هزینه کند.

#پروژه پارک بزرگ، از قصه‌های تکراری و بی‌رمق توسعه عمرانی تبریز است. مسئولان شهری و اعضای شورا آن‌جا که حرفی پشت تریبون نداشته باشند، معمولاً دست‌به‌دامن پارک بزرگ تبریز می‌شوند. انتقاد از بی‌سر و سامانی این پروژه، بیشتر مواقع، سرخط ثابت رسانه‌های شهری است.

پارک بزرگ #تبریز، درست در قرینگی تفرجگاه ائل‌گلی قرار گرفته و از این حیث، می‌تواند نقش مؤثر در کاهش ترافیک، توزیع فرصت‌های گردشگری و اشتغال‌زایی در منطقه کم‌برخوردار غرب تبریز داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا