تبریز-1شهر و شورا -1

موافقت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با کلیات طرح جامع ارائه شده برای پارک بزرگ تبریز

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه صبح امروز با کلیات طرح جامع ارائه شده برای پارک بزرگ تبریز موافقت کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه صبح امروز با کلیات طرح جامع ارائه شده برای پارک بزرگ تبریز موافقت کردند.

به گزارش  باش خبر وبه نقل از شهریار، رئیس #کمیسیون_عمران، حمل و نقل و #ترافیک_شورای_اسلامی شهر #تبریز صبح امروز در یکصد و سی و پنجمین جلسه شورا در خصوص طرح جامع پارک بزرگ تبریز اظهار کرد: طی جلسات متعددی موضوع از منظر شهرسازی بررسی شده و در نتیجه #کمیسیون_عمران نیز با کلیات طرح جامع موافقت کردند.

علی نوای باغبان در این خصوص یادآور شد: برای رسیدن به توافق نظر باید نظر کارشناسی #جهاد_کشاورزی در این طرح به صورت دقیق احصا شود. حتی اگر نیاز باشد نظر ماده پنج و شورای عالی #شهرسازی نیز در این خصوص اخذ شود.

وی با بیان اینکه بالغ بر۱۰ هزار محل #پارک_خودرو برای این #پارک نیازمندیم، ادامه داد: نیاز به پارکینگ در آن منطقه اساسی است و برای پیش بینی تسهیل تردد در این معابر، باید این موضوع در طراحی پارک بزرگ اعمال شود. همچنین برای تامین گل و گیاه #فضای_سبز_پارک، پیش‌بینی #گلخانه یکی از نیازهای اساسی قلمداد می‌شود.

روح الله رشیدی عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه از اهتمام شورای ششم برای تکمیل طرح جامه پارک بزرگ قدردانی می‌کنم، تصریح کرد: آماری که مشاور ارائه کرد نشان می‌دهد ۵۵ درصد اراضی پارک بزرگ تبریز در مالکیت شهرداری است .

وی ادامه داد: ۱۱۰ هکتار از زمین اجاره داده شده، ۵۰ هکتار نیز فضای سبز شهری و ۱۰۵ هکتار هم زمین بایر است. همچنین باید در طرح ارسالی ضوابط شهرداری در زمین‌های کشاورزی را پیش‌بینی کنیم.

شهرام دبیری عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص چند سوال کلیدی مطرح کرد و گفت: آیا مطالعات اجتماعی و میدانی این طرح جامع انجام شده است؟ میزان تملک شهرداری در این محل و برآورد هزینه آن انجام گرفته است؟ در ارتباط با پیاده راه مطرح شده، باید مشخص شود که آیا این مسیر در اراضی شهرداری است یا اشخاص.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا