تبریز-1شهر و شورا -1

ترافیک مطب‌ها روی اعصاب مردم!

اگر چه تا امروز جلسات زیادی توسط مسئولان برای رفع معضلات این خیابان ها برگزار شده و پیشنهادهایی نیز برای تجمیع مطب پزشکان در محلی با امکانات کافی مطرح شده بود اما سرانجام این تصمیمات و پیشنهادها مشخص نیست و این معضل همچنان خودنمایی می کند.

چند خیابان با تعداد فراوان مطب، داروخانه و آزمایشگاه اما بدون پارکینگ به اندازه کافی! این وضعیت خیابان ۱۷ شهریور تبریز و چهار راه مارالان به سمت آبرسان است، خیابانی‌هایی که تعداد زیادی #مطب و #آزمایشگاه بدون #پارکینگ در آن ایجاد شده و همین موضوع سال هاست مورد گلایه اهالی این محل بوده است.

براساس آمار مسئولان امر تنها محدوده ۱.۵ کیلومتری خیابان ۱۷ شهریور، یک هزار مطب پزشکی و ۲۰۰ داروخانه و آزمایشگاه طبی فعالیت می‌کنند.

اگر چه تا امروز جلسات زیادی توسط #مسئولان برای رفع معضلات این خیابان ها برگزار شده و پیشنهادهایی نیز برای #تجمیع_مطب_پزشکان در محلی با امکانات کافی مطرح شده بود اما سرانجام این تصمیمات و پیشنهادها مشخص نیست و این معضل همچنان خودنمایی می کند.

علوم پزشکی کمترین مسؤولیت را در زمینه صدور مجوز مراکز و مجتمع‌های پزشکی دارد

#بهمن_نقی پور رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز در خصوص مشکل ترافیک حاصل از تعدد مراکز و مطب‌های پزشکی در هسته مرکزی تبریز نیز متذکر شد: #شهرداری، #دادستانی_تبریز و #استانداری در کنار دانشگاه علوم پزشکی پیگیر حل این معضل هستند و اقداماتی نیز در این خصوص در حال انجام است با این حال باید توجه داشت علوم پزشکی کمترین مسؤولیت را در زمینه صدور مجوز مراکز و مجتمع‌های پزشکی دارد و با برگزاری جلسات مشترک با ادارات مربوطه در این زمینه به دنبال همفکری و حل ریشه‌ای مسأله هستیم.

وی افزود: در حال گسترش کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی در نقاط مختلف شهر هستیم تا از این طریق نیز گامی در جهت کاهش بار ترافیکی ایجاد شده در مناطق تمرکز این مجتمع‌ها برداشته شود و علاوه بر این با همراهی دادستان و شهرداری تبریز بحث احداث شهرک سلامت را برای انتقال مطب‌ها و مجتمع‌های پزشکی پیگیری می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز گفت: البته با توجه به مشکلات شدید اقتصادی کشور، مراکز علوم پزشکی امید درمانی مردم عادی و بسیاری از محرومان برای ویزیت های عمومی در چنین شرایط هستند و در صورتی می توان به انتقال این مراکز اقدام کرد که مجموعه‌های خصوصی نیز به مناطقی چون شهرک سلامت منتقل شوند و در غیر این صورت فشار برای انتقال مراکز درمانی دولتی اجحافی بزرگ در زمینه توزیع عادلانه خدمات درمانی خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا