تبریز-1شهر و شورا -1

تبریزشهر اولین ها :پیشرو در طرح نوسازی تاکسیرانی در کشور

حمل و نقل عمومی یکی از شاخص‌های اساسی توسعه شهری در بین کلانشهرهای دنیا است. هر اندازه که استفاده از حمل و نقل عمومی در جامعه افزایش یابد، به همان اندازه و بلکه بیشتر شاخص‌های دیگر توسعه نیز رشد خواهند یافت

حمل و نقل عمومی یکی از شاخص‌های اساسی توسعه شهری در بین کلانشهرهای دنیا است. هر اندازه که استفاده از حمل و نقل عمومی در جامعه افزایش یابد، به همان اندازه و بلکه بیشتر شاخص‌های دیگر توسعه نیز رشد خواهند یافت.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی، بهره‌مندی عمومی از هوای پاک، سلامت و #بهداشت عمومی به نوعی در ارتباط با توسعه حمل و نقل عمومی در شهر است. این مهم، در کنار #فرهنگ‌سازی و مشارکت مردم، نیاز به زیرساخت‌هایی نیز دارد که #مدیریت_شهری_تبریز موظف به تأمین آنها و ارائه خدمات بهینه در این حوزه است.

#شهرداری_تبریز در سال گذشته، برنامه‌ریزی جدی و بلندمدتی در حوزه حمل و نقل عمومی داشته و علاوه بر تکمیل خط یک #قطار_شهری و تأمین ۳۰۰ دستگاه اتوبوس پس از یک دهه رکود، طرح نوسازی تاکسی‌های درونشهری را با اعطای تسهیلات کم‌بهره پیش‌برده است که در همین راستا رتبه اول نوسازی ناوگان تاکسیرانی در کل کشور را به دست آورده است.

این اقدام #شهرداری_تبریز علاوه بر خلق زیبایی بصری در یکدست‌بودن ناوگان تاکسیرانی، کاهش آلودگی هوا را نیز به دنبال خواهد داشت. تاکسی‌های کاربراتوری، فرسوده و مستهلک چند دهه پیش یکی از عوامل آلودگی هوای تبریز در چند سال گذشته بود که با تدبیر مدیریت شهری تبریز در سال جاری، نسبت به رفع این نقیصه اقدام خواهد شد.

اعطای وام کم‌بهره طرحی تشویقی برای مالکان تاکسی فرسوده

#شهردار_تبریز در ارتباط با ارائه تسهیلات کم‌بهره برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی می‌گوید: تبریز تنها شهری است که با ارائه تسهیلات چهار درصدی به تاکسیرانان در راستای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اقدام کرده و این اقدام در دیگر کلانشهرها رخ نداده است.

شهردار تبریز در ارتباط با ارائه تسهیلات کم‌بهره برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی می‌گوید: تبریز تنها شهری است که با ارائه تسهیلات چهار درصدی به تاکسیرانان در راستای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اقدام کرده و این اقدام در دیگر کلانشهرها رخ نداده است.یعقوب هوشیار ادامه می‌دهد: بر همین اساس مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره با نرخ چهار درصد برای مالکان تاکسی‌های فرسوده ارائه می‌شود که به عنوان طرحی تشویقی در این راستا عمل خواهد کرد.

وی اضافه می‌کند: در کنار این تسهیلات، طبق هماهنگی و عقد تفاهم‌نامه‌ای فیمابین شهرداری تبریز و صندوق ملی محیط زیست مبلغ ۵۰ میلیون تومان وا کم‌بهره دیگر برای تاکسی‌های کاربراتوری نیز در نظر گرفته شده است که در مرحله واگذاری قرار دارد.

هوشیار از رتبه نخست تبریز در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی در بین دیگر شهرهای کشور خبر داده و معتقد است: یکی از اقشار زحمتکش جامعه که بخش عمده‌ای از حمل و نقل درون‌شهری را بر عهده دارند، تاکسیرانان هستند.

وی با اشاره به حمایت و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر از طرح‌های حمایتی شهرداری تبریز ادامه می‌دهد: در کنار ارائه تسهیلات کم‌بهره برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، لایحه‌ای نیز برای ارائه خدمات معاینه فنی رایگان به این قشر زحمتکش جامعه به شورای اسلامی شهر ارائه کرده و به تصویب رساندیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا