تبریز-1شهر و شورا -1

ارزیابی شهروندان نحوه اطلاع رسانی عملکرد و اخبار شهرداری تبریز

مرکز افکارسنجی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در راستای بررسی انتظارات و اولویت‌های شهروندان تبریز نسبت به عملکرد مجموعه شهرداری تبریز تا بهمن ماه امسال، اقدام به نظرسنجی از شهروندان کرد.

مرکز افکارسنجی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در راستای بررسی انتظارات و اولویت‌های شهروندان تبریز نسبت به عملکرد مجموعه شهرداری تبریز تا بهمن ماه امسال، اقدام به نظرسنجی از شهروندان کرد.

به گزارش باش خبر وبه نقل از شهریار، جامعه آماری این #نظرسنجی شامل شهروندان ۱۵ تا ۵۹ ساله شهر تبریز بود که در قالب نمونه‌گیری خوشه‌ای (مناطق دهگانه) و با استفاده از تکنیک #پرسشنامه صورت پذیرفت. مشخصات جمعیت شناختی نمونه شامل ۵۳.۷ درصد پاسخگویان مرد ( ۳۴۶ نفر) و ۴۶.۳ درصد پاسخگویان زن (۲۹۸)، وضعیت تاهل نمونه ۲۴.۷ درصد مجرد و ۷۵.۳ درصد متاهل، ۵۵.۵ درصد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیردیپلم، ۴۴.۵ درصد دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم تا دکتری، وضعیت #اشتغال نمونه شامل ۱۶ درصد #کارمند، ۴۳ درصد شغل آزاد، ۲۱.۸ درصد خانه دار، ۳.۳ درصد بیکار، ۱۱.۴ درصد دانشجو یا دانش‌آموز و یا سرباز و ۴.۵ درصد بازنشسته است.

#پرسشنامه در قالب طیف لیکرت و یا سوالات باز و در موضوعات اطلاع‌رسانی، امور فرهنگی، خدمات شهری، شهرسازی و معماری، فنی و عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک شهری و فضای سبز طراحی شده است.

پاسخگویان در حوزه اطلاع‌رسانی در جواب به پرسش “اخبار و برنامه‌های شهرداری کلانشهر تبریز را عمدتا از چه کانال‌های پیگیری می‌کنید؟” ۵۹.۹ درصد گزینه رادیو و تلویزیون و برنامه تبریزیم، ۰.۹ درصد روزنامه‌های محلی، ۰.۸ درصد خبرگزاری‌های رسمی و محلی، ۲۴.۵ درصد فضای مجازی ۳.۴ درصد تابلوهای شهری و ۱۰.۴ درصد دوستان و افراد معتمد را انتخاب کرده اند.

پاسخگویان در پاسخ به “اطلاع از اخبار و برنامه های سالانه شهرداری کلانشهر تبریز تا چه اندازه برای شما مهم است؟” ۲۱ درصد گزینه کم و خیلی کم و ۷۹ درصد گزینه تا حدودی، زیاد و خیلی زیاد را عنوان کردند.

طبق نتایج نظرات پاسخگویان، اطلاع شهروندان از اقدامات و عملکرد شهرداری طی ۱۱ ماهه گذشته ۴۲.۵ درصد خیلی کم و کم و ۵۷.۴ درصد گزینه تاحدودی، زیاد و خیلی زیاد است.

شهروندان همچنین در پاسخ به سوال “امسال در مقایسه با سال‌های قبل، نحوه‌ و میزان اطلاع رسانی اخبار شهرداری تبریز را چقدر متفاوت ارزیابی می‌کنید؟ ” ۲۸.۶ درصد گزینه خیلی کم و کم و ۷۱.۴ درصد گزینه تا حدودی، زیاد و خیلی زیاد ارزیابی کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا