تبریز-1شهر و شورا -1

آیاگسل ترکیه می‌تواند گسل تبریز را فعال کند

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی آذربایجان شرقی گفت: فعال‌شدن گسل ترکیه نمی‌تواند موجب فعال شدن گسل‌های منطقه آذربایجان در تبریز یعنی گسل شمال تبریز شود.

حسن عباس نژاد، رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی آذربایجان شرقی امروز در جمع اعضای شورای شهر تبریز اظهار کرد: گسل‌های مربوط به ترکیه و سوریه که فعال شده گسل‌های غیر همسان نیستند و بر این اساس توانستند همدیگر را فعال کنند، گسل ترکیه و سوریه دارای حرکت چپ کرد بوده و فاصله آن با گسل های آذربایجان در تبریز ۶۰۰ کیلومتر است بنابراین فعال شدن گسل تبریز به این علت ممکن نیست و جای نگرانی برای مردم وجود ندارد.

رئیس سازمان #زمین شناسی و اکتشافات معدنی آذربایجان شرقی تاکید کرد: فعال شدن گسل ترکیه نمی‌تواند موجب فعال شدن #گسل های منطقه آذربایجان در #تبریز یعنی گسل شمال تبریز شود زیرا انتهای آن #گسل به شمال آناتولی مربوط می شود اما زلزله هایی که در #ترکیه اتفاق افتاد مربوط به شرق #آناتولی است.

عباس نژاد خاطر نشان کرد: ما باید آمادگی های لازم را در برابر بحرانی همچون زلزله را داشته باشیم و برای این مهم اقدامات جدی اتخاذ کنیم.

رضا دیزجی، رئیس سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان شرقی هم در این جلسه بیان کرد: تمام ابعاد موضوعات ناشی از زلزله اخیر شهرستان خوی و کشورهای ترکیه و سوریه را بررسی کرده ایم و دریافته‌ایم که سازه‌های نامناسب در این جریان بیشترین آسیب ها را وارد کرده اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان شرقی ادامه داد:باید بگویم که خوشبختانه استان آذربایجان شرقی در بحث مقررات ملی ساختمانی اقدامات خوبی را انجام داده و لازم است در راستای پروانه های ساختمانی اقدامات بیش از پیش و نظارت های لازم توسط مدیریت شهری صورت گیرد.

مسعود حسن نژاد، مدیریت بحران شهرداری تبریز هم در این خصوص بیان کرد: یکی از بحث های آسیب پذیر در شهر ما موضوع اسکان اضطراری و اسکان موقت است که باید در این خصوص اقداماتی اتخاذ شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا