تبریز-1شهر و شورا -1

گشایش نمایشگاه «آب در فرهنگ و تمدن ایرانی» در موزه آذربایجان

نمایشگاه آثار تاریخی مرتبط با آب با عنوان «آب در فرهنگ و تمدن ایرانی» در محل موزه آذربایجان به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها گشایش یافت.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی، اعلام کرد: در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ اثر تاریخی شیشه‌ای و سفالی با قدمت‌های مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد تا دوره قاجار به نمایش گذاشته شده است.

احمد حمزه زاده اظهار کرد: آثار تاریخی ارزشمند بسیاری وجود دارد که به‌ صورت تخصصی این ظرفیت را دارند تا به‌صورت مجموعه‌ای به عنوان #موزه و یا #نمایشگاهی در موزه های موجود به نمایش گذاشته شوند.

#نمایشگاه «آب در فرهنگ و تمدن ایرانی» در موزه #آذربایجان گشایش یافت

نمایشگاه آثار قطاعی استاد سلیمان زاده در #تبریز #افتتاح شد

امروز همچنین نمایشگاه آثار قطاعی ( کاغذبری ) استاد چنگیز سلیمان زاده هنرمندی از شهر ری به همراه رونمایی از #سوره_الرحمن با حضور مدیر کل و معاون میراث فرهنگی و رییس امور موزه های استان در موزه قران و کتابت تبریز افتتاح شد.

قَطّاعی (کاغذبری) یکی از رشته‌های ظریف و دقیق هنری است که در آن هنرمند پس از طراحی روی کاغذ، نقش را با قیچی یا کارد مخصوص از میان کاغذ در می‌آورد و با چسباندن آن بر زمینه‌ای به

رنگ دیگر، اثر جدیدی به وجود می‌آورد. قطاعی از ریشه لغوی قطع و به معنای بریدن و قطع کردن است و هنرمند آن را قطاع می‌نامند که حدود ۷۰۰ سال پیش از چین وارد ایران شد و از ایران نیز به

کشورهای دیگر راه یافته است.

چنگیز سلیمان زاده متولد سال ۱۳۴۲ است و کار خود را به صورت حرفه‌ای در رشته قطاعی از سال ۱۳۶۹ آغاز کرده و از سال ۱۳۸۳ به بعد در نمایشگاه‌های مختلف حضور یافته است.

وی این کار را به صورت خودآموخته فراگرفته و کار بر روی آیات قرآنی را به عنوان پایه و اساس کارهای خود برگزیده است.

این هنرمند دارای درجه سه هنری در رشته قطاعی از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور است و بیش از ۲۰ سال است در این رشته هنری ارزشمند به فعالیت و خلق اثر می‌پردازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا