تبریز-1شهر و شورا -1

گردش‌حساب ۹ هزار میلیاردی مس‌ سونگون در استان

محمد کلامی گفت: تیم اقتصادی استان به دنبال کاهش مشکلات و آسیب ها است.

محمد کلامی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه مشکلات بازار و اقتصاد به هم مرتبط بوده و به صورت جزیره ای نیست، افزود: تیم اقتصادی استان به دنبال کاهش مشکلات و آسیب ها است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم ۵۰ درصد مرغ مصرفی آذربایجان شرقی از #استان های اردبیل و #ارومیه تامین می شد و در استان وابسته به لحاظ تامین گوشت مرغ بودیم، گفت: اکنون با توجه به اقدامات انجام شده تقریبا در تولید مرغ خودکفا شده ایم.

بازرسی میدانی #بازار شب عید از ۲۰ اسفندماه

وی اظهار کرد: وضعیت #بازار به صورت کامل و لحظه ای رصد می شود و روزانه ۱۲ گروه نظارتی و بازرسی به صورت میدانی بازار را رصد می کنند.

معاون هماهنگی امور #اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی پایان سال مقرر شده ۳۰ درصد نیروهای شاغل در سازمان صمت از ۲۰ اسفند تا دهه اول فرودین ماه سال آینده در راستای کنترل بازار، بازرسی میدانی انجام دهند.

وی ادامه داد: همچنین برای تامین میوه و اقلام ضروری شب عید در ۲۰ نقطه از شهر تبریز فروشگاه های عرضه محصولات دایر و در شهرستانها نیز نسبت به عرضه میوه، مرغ، گوشت و برنج با قیمت مصوب و سایر اقلام با ۱۵ درصد تحفیف در تعاونی ها اقدام می شود.

جزئیات ساماندهی وضعیت آرد استان

کلامی با اشاره به اینکه در نظام دو نرخی همیشه فساد وجود خواهد داشت، گفت: در حوزه آرد اکنون با این مشکل مواجه شده ایم و تفاوت در نرخ قیمت در نانوایی ها و بازار وجود دارد که دولت مرحله به مرحله به دنبال حل این موضوع است .

وی افزود: براساس نظارت ها و رصدهای انجام شده توانسته ایم ۱۸۰ تن مصرف ماهانه آرد در استان را کاهش دهیم و نظام سهمیه نیز برداشته شده و براساس پخت نان و به صورت شناور سهمیه آرد به نانوایی ها داده می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۶ هزار نانوا در استان وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ نانوا در تبریز فعال است، گفت: سهمیه آرد در مجموع نانوایی های استان ۴۶ درصد افزایش ، ۲۸ درصد بدون تغییر و ۲۶ درصد کاهش داشته و برآیند کلی کاهش مصرف آرد در استان است.

کلامی با بیان اینکه تا زمانی که آرد تک نرخی نشود همچنان با مشکلات بازار نان مواجه خواهیم بود، اضافه کرد: برای کنترل قاچاق آرد، سهمیه واحدهای صنفی از جمله قنادی ها توسط سازمان صمت نظارت خواهد شد که آرد را از کجا تامین می کنند.

کلامی با بیان اینکه تا زمانی که آرد تک نرخی نشود همچنان با مشکلات بازار نان مواجه خواهیم بود، اعلام کرد: برای کنترل قاچاق آرد، سهمیه واحدهای صنفی از جمله قنادی ها توسط سازمان صمت نظارت خواهد شد که آرد را از کجا تامین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی واحدها در ۲ ماه گذشته برابر ۱۸ ماه گذشته آرد خریداری کرده اند، ادامه داد: در ابتدای دولت میزان ذخیره آرد استان به اندازه ای بود که اگر برف می بارید و راه های استان بسته می شد آردی برای پخت نان وجود نداشت، اکنون حداقل برای سه ماه ذخیره آرد در استان وجود دارد و تا خرداد سال آینده نیز ذخایر استراتژیک ( راهبردی ) استان تامین شده است.

وی اظهار کرد: در بهمن ماه و ماه جاری ۴۸۰ تن گوشت به بازار عرضه شده است و با وجود اینکه کشتار نصف شده ولی قیمت نسبت به سایر استان ها کمتر است.

#معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده تا استان از لحاظ تامین غذایی با مشکلی مواجه نشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا