تبریز-1شهر و شورا -1

کنسولگری سابق آلمان” در تبریز به پاتوق معتادان تبديل شده!

محله اهراب یکی از محلات قدیمی و تاریخی شهر تبریز بوده و بنای تاریخی معروف به "کنسولگری سابق آلمان" یا "مدرسه سمیه" در این محله واقع شده است، اما این بنای تاریخی امروز به پاتوق معتادان و کارتن خواب‌ها و ... تبدیل شده است.

محله اهراب یکی از محلات قدیمی و تاریخی شهر تبریز بوده و بنای تاریخی معروف به “#کنسولگری_سابق_آلمان” یا “#مدرسه_سمیه” در این محله واقع شده است، اما این #بنای_تاریخی امروز به #پاتوق_معتادان و #کارتن_خواب‌ها و … تبدیل شده است.

وقتی به #میدان_اهراب می‌رسم، حدود ۵۰ نفر از اهالی محله را می‌بینم که کنار یک ساختمان متروکه با شیشه‌های شکسته و #دیوارنویسی شده به انتظار ایستاده‌اند.

روحانی، مدیر یکی از مدارس این محله است که در تماسی با ما از وضعیت ناگوار و اسفبار بنای تاریخی #کنسولگری_آلمان و معضلات اجتماعی آن برای دانش آموزان محله خبر داده بود و اکنون بعد از هماهنگی‌هایی با اهالی محله، قرار شده تا از نزدیک، صحبت‌های مردم را بشنویم.

وقتی وارد جمعیت می‌شوم، خانم روحانی را در میان نگاه‌های پرسشگر اهالی می‌بینم که با روی گشاده از من می‌پرسد «شما خبرنگار هستید؟» بعد از دادن جواب مثبت، می‌پرسم: «چه کسی اول می‌تواند آغاز کند؟».

تبدیل “کنسولگری سابق آلمان” در #تبریز به پاتوق #معتادان!

برای تردد در محله خودمان باید شش دنگ حواسمان را جمع کنیم

همه اهالی حاضر بی تردید، نام خانم خان‌بابایی معروف به «خاله خانم» محله را می‌برند که از سال‌های قدیم در این محله ساکن بوده و تاریخ و اتفاقات افتاده در این ساختمان متروک را می‌داند. او نیز بلافاصله می‌گوید:« مشکل ما این است که این ساختمان تاریخی تبدیل به محلی برای تجمع کارتن خواب‌ها شده است. کوچه ما درست در کنار این ساختمان قرار دارد و ما برای رفت و آمد به کوچه و خانه خود باید حواسمان را شش دانگ جمع کنیم. حرف ما این است که اگر این بنا برای میراث فرهنگی است، اقدام به بازسازی کند و به جای این منظره نازیبا، یک #گلفروشی و یا کتابخانه بسازد و اگر در دست شهرداری است، این بنا را تخریب و تبدیل به پارک کند. واقعا از اتفاقاتی که در این ساختمان متروک می‌افتد به تنگ آمده‌ایم.»

وی می‌افزاید: دوم فروردین ماه امسال بود که پروژه مسیرگشایی در مقابل این ساختمان آغاز شد و این امر باعث شد تا حصارها و دیوارهای اطراف بنا، تخریب شود و اتفاقات افتاده در داخل ساختمان نیز آشکارا دیده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا