تبریز-1شهر و شورا -1

کارت بانکی که به اجاره داده شود، جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی در خصوص اجاره دادن کارت‌های بانکی هشدار داد و گفت: هر کارت بانکی که به اجاره داده شود، جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

محسن محمودی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: کارت‌های بانکی به منزله اطلاعات شخصی افراد است و از هر لحاظ اجاره دادن کارت بانکی درست نبوده و هرگونه سوء‌استفاده از آن برعهده صاحب کارت می‌باشد.

وی افزود: افراد فعال در #شبکه‌های_اجتماعی در مواجهه با #تبلیغاتی همچون کسب درآمد میلیونی و یا پولدار شدن آسان فریب می‌خورند و با پیشنهاد‌های اغواکننده به بهانه اجاره دادن کارت بانکی به راحتی در دام مجرمان سایبری گرفتار می‌شوند.

رئیس #پلیس_فتا استان آذربایجان.شرقی گفت: مجرمان سایبری برای پیشبرد اهداف پلید و شوم خود پس از اجاره گرفتن #کارت‌های_بانکی شهروندان، کارت آنان را در کارهای غیرقانونی خود به کار گرفته و سعی در گم کردن ردپای خود در موارد مجرمانه را دارند.

این مقام #سایبری با بیان اینکه افرادی که در سودای میلیونی شدن از اجاره دادن کارت بانکی خود هستند به راحتی در دام کلاهبرداران مجازی گرفتار می‌شوند تصریح کرد: مسؤولیت ناشی از اجاره دادن کارت بانکی برعهده دارندگان حساب‌ها است و در صورت استفاده مجرمانه از این حساب‌ها و کارت‌های بانکی این افراد از مجازات‌های قانونی در امان نخواهند ماند.

محمودی تاکید کرد: اجاره دادن کارت و حساب بانکی تحت هر شرایطی جرم است و افرادی که اقدام به اجاره دادن حساب‌ها و کارت بانکی خود کرده‌اند، توجهی به کلاهبرداری و پولشویی‌هایی که امکان دارد به نام آنها انجام شود ندارند که این موضوع دیر یا زود می‌تواند گریبان‌شان را بگیرد.

سرهنگ محمودی به کلاهبرداران سایبری هشدار داد و متذکر : هر مجرمی که بخواهد با سوء‌استفاده از کارت و حساب بانکی افراد و یا ترفندهای مختلف سایبری سعی در کلاهبرداری از همشهریان را داشته باشد و بخواهد امنیت فضای مجازی را سلب کند، پلیس فتا به سراغ این مجرمان رفته و بشدت برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی از هموطنان خواست که نکات امنیتی در خصوص رمزهای کارت‌های بانکی را جدی گرفته و تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران نگذارند و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 گزارش کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا