تبریز-1شهر و شورا -1

پنج برابر منابع عمرانی استان نسبت به سال ۹۹ افریش یافته

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: منابع عمرانی استان نسبت به سال ۹۹، پنج برابر افزایش پیدا کرده و پنج هزار میلیارد تومان منابع دولتی در دور اول سفر رئیس جمهور جذب شده است و تلاش داریم پیش از سفر دوم رئیس جمهور به استان، پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کرده و به جذب منابع دیگر اقدام کنیم.

عابدین خرّم در آیین گرامیداشت روز شوراها که در تالار اندیشه ائل گولی برگزار شد، اظهار کرد: وجود نهاد شورا از لحاظ مکتبی، قانونی و مشروعی، یکی از ارکان مهم #نظام_جمهوری_اسلامی است به طوری که شوراها، #رکن_رکین نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی با اشاره به #فلسفه وجودی #شورا در #اسلام، تصریح کرد: آیات متعددی در #قرآن_کریم به جایگاه خاص #شورا اشاره کرده است. جمهوری اسلامی به عنوان مبتکر جمهوریت به معنای واقعی مورد تایید مردم قرار گرفته است. این جایگاه خدشه‌ناپذیر بوده و باید معتقد به آن باشیم.

#عابدین خرّم با ذکر اینکه نزدیک به ۲۵ سال است #شوراها در کشور فعالیت داشته، تصریح کرد: مهمترین رسالت ما شناسایی و بررسی نقاط قوت و ضعف عملکردی شوراها در این بازه زمانی است چرا که اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، یکی از مشاوران امین حاکمیت، دولت، استانداری و فرمانداری ها هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همدلی و همگرایی را مهمترین شرط موفقیت شوراها معرفی کردند، گفت: لزوم ارتباط مستمر منتخبین شهر و روستا با اقشار مختلف مردم یکی دیگر از مواردی است که باید رعایت شود زیرا ارتباط همدلانه مردم با شوراها و بالعکس در حل زودهنگام مشکلات جامعه اثرگذار است.

وی ورود شوراها به مناقشات سیاسی، جناحی و جریانی از جمله آفت‌های زیان‌بار این نهاد برشمرد و گفت: توجه به تحقق عدالت در تقسیم خدمات شهری به خصوص در مناطق محروم شهر و روستا یکی از عوامل اعتلای مظاهر اسلامی نهاد شورا است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ورود غیر منطقی اعضای شورا در امور اجرایی شهرداری ها و دهیاری خاطرنشان کرد: دخالت در امور اجرایی شهر و مدیریت شهرداری یکی دیگر آسیب‌ها و آفت شوراها است زیرا ثبات و پایداری مهم ترین عامل موفقیت یک مجموعه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی آسیب‌ها در شورا و شهرداری موجب نارضایتی مردم و شهروندان می‌شود، تصریح کرد: کیفیت زندگی شهروندان و برخورداری از خدمات شهری یکی از عوامل مهم رضایتمندی شهروندان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا