تبریز-1شهر و شورا -1

پادگان سابق ارتش، کارخانه نوآوری می‌شود

جلسه امروز شورای شهر تبریز با بررسی موضوع کارخانه نوآوری، گزارش کمیسیون محیط زیست و تذکرات اعضا به پایان رسید

جلسه امروز شورای شهر تبریز با دستور جلسه گزارش یعقوب هوشیار شهردار تبریز، فلاح مشاور فناوری و نوآوری استاندار آذربایجان‌شرقی و جعفری راد رئیس پارک علم و فناوری استان، امامی رئیس #بنیاد_علمی_نخبگان استان و بررسی اقدامات انجام یافته در رابطه با راه اندازی #کارخانه‌ی_نوآوری آغاز شد که هوشیار در این خصوص اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای با #پارک_علم و فناوری سال گذشته منعقد شد اما اجرایی شدن آن منوط به تایید #شورای_شهر_تبریز شد.

وی ادامه داد: اگر این موضوع نهایی شود بحث مشارکت شهرداری آغاز می‌شود.

عبدالرضا فلاح هم در این خصوص اظهار داشت: موضوع #کارخانه_نوآوری در #شهرها یک موضوع جدید اما تجربه شده در بیش از ۱۰۰ دنیاست که کاربری جدیدی هم برای آن در شهرها تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: هدف این است که از بافت‌های قدیمی و موجود شهری استفاده شود تا نسل جدید با کمترین هزینه مبتنی بر منابع انسانی اشتغالزایی داشته باشند.

#مشاور_فناوری و #نوآوری استاندار #آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه متاسفانه در خصوص این موضوع استان ما عقب مانده است، گفت: امیدواریم با رویکردی که شهردار و شورای شهر دارند با استفاده از تجربیات دیگران موفق‌تر و موثرتر این کار را انجام دهیم.

#پادگان_سابق_ارتش، کارخانه نوآوری می‌شود

مهرداد امامی هم در این جلسه عنوان کرد: بسیاری از جوانان نخبه و مستعد ما نمی‌توانند به پارک علم و فناوری مراجعه کنند زیرا ایده‌های ساده‌ای دارند که باید در کارخانه‌های فناوری این ایده‌ها را ارائه دهند.

رئیس بنیاد علمی نخبگان استان ادامه داد: هیچ شخص و نهادی نمی‌تواند به تنهایی این موضوع را پیش ببرد بلکه باید بازیگران این مساله دست به دست هم بدهند و این کارخانه را احداث کنند.

جعفری راد هم در خصوص این موضوع عنوان کرد: از آنجایی که ما یکی از آخرین شهرها در خصوص کارخانه نوآوری خواهیم بود باید بهترین هم باشیم، ما باید در حوزه صنایع نرم و هویت‌ساز در این کارخانه سرمایه‌گذاری کنیم چون صنایع دیگر جایشان پارک علم و فناوری است.

وی ادامه داد: برخی معافیت‌ها و اخذ مجوز در دست پارک علم و فناوری است و اگر پارک در این کارخانه حضور فعال داشته باشد می‌توانند از معافیت‌ها استفاده کنند به همین دلیل پیشنهادم پررنگ کردن نقش پارک علم و فناوری در این کارخانه است.

فریدون بابایی اقدم در این خصوص گفت: چند سال قبل بود که برف سنگینی در استان باریده بود و شهرها قفل شده بودند اما یک کشاورز هشترودی دستگاهی به نام برف کش اختراع کرده بود ما این فرد را به شهرداری معرفی کردیم اما هیچ کاری برای خرید این دستگاه انجام نشد.

وی با بیان اینکه من با این طرح کاملا موافق هستم، عنوان کرد: موضوعی که وجود دارد در خصوص سوله‌های در نظر گرفته شده برای این کارخانه است که در گذشته مشتریان زیادی داشت و سوال من این است که آیا از این سوله‌ها به اشخاص یا نهادها تا به امروز واگذار شده است.

روح الله رشیدی هم در خصوص این دستور جلسه ابراز داشت: در حالیکه فقر فضاهای عمومی در تبریز به شدت احساس می‌شود باید بررسی کرد که آیا فواید این کار بیشتر از طرح‌هایی است که قبلا بیان شده است.

وی ادامه داد: پیشنهادم این است که به صورت پایلوت این کار انجام شود و به یکباره تمام سوله‌ها را درگیر طرحی که تمام جوانب آن مشخص نیست، نکنیم.

شهرام دبیری هم در این باره گفت: ما استعدادها و افراد خلاق زیادی داریم که اگر در چنین طرح‌هایی به کار گرفته نشوند، هدر می‌روند.

هوشیار، شهردار تبریز در پاسخ به سوالات اعضا ابراز داشت: احداث این کارخانه به هیچ وجه باعث کاهش فضای عمومی نمی‌شود زیرا در همان منطقه بیشترین فضای ورزشی را داریم.

اعضای شورا با یک فوریت لایحه تبدیل پادگان سابق ارتش به کارخانه نوآوری موافقت کرده و جزئیات آن در کمیسیون بررسی خواهد شد.

فریدون بابایی اقدم در تذکری در خصوص ممنوعیت ورود یکی از خبرنگاران به صحن شورا گفت: در طول دوره‌های مختلف انتقادات زیادی نسبت به اعضای شورا و شهرداران شده است و اگر بنا باشد هر عضو شورا به دلیل انتقاد از ورود یکی از خبرنگاران به صحن شورا جلوگیری کند، احتمالا بسیاری از خبرنگاران نتواند به جلسات شورا بیایند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا