تبریز-1شهر و شورا -1

واکنش عضو شورای شهر تبریز به چاله‌های خیابان‌

تبریزی‌ها سال‌هاست که عادت دارند بعد از هر سفری، آسفالت تبریز را با آسفالت شهر مسافرت خود مقایسه کنند و از وضعیت کوی و خیابان شهر خود دلخور باشند.

خیابان‌های تبریز شهر اولین‌ها دارای آسفالتی نامناسب و پر از چاله‌های بزرگ و کوچک است که هیچ ماشینی نیست که بتواند از افتادن در یکی از آنها در امان باشد و کیفیت معابر شهری یکی از عوامل موثر در کیفیت زندگی شهروندان همچنین یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد #شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

#تبریزی‌ها سال‌هاست که عادت دارند بعد از هر سفری، آسفالت تبریز را با #آسفالت شهر مسافرت خود مقایسه کنند و از وضعیت کوی و خیابان شهر خود دلخور باشند.

فرقی ندارد راننده باشید یا در این شهر با پای پیاده مسیر خود را طی کنید هر چه که باشد از وضعیت اسفناک آسفالت خیابان‌های کلان‌شهر تبریز، جان به لب رسیده است فرورفتگی، چاله‌چوله‌های عمیق، سطوح مواج، تعجب نکنید شاید این واژه‌ها بر مذاق کسی خوش نیاید اما هر چه که هست واقعیت است و حال و هوای این روزهای آسفالت #کلان‌شهر #تبریز است.

واکنش عضو شورای شهر تبریز به چاله‌های خیابان‌

حجت الاسلام سیدکاظم #زعفرانچیلر عضو #شورای شهر تبریز در گفت و گو با خبرنگار  در#تبریز با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت سطح خیابان‌ها و معابر تبریز اظهار داشت: این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی اعضای شورای ششم شهر تبریز از ابتدای آغاز بکار این دوره بوده و متاسفانه عواملی چون عدم رسیدگی مطلوب به وضعیت آسفالت سطح شهر در سال‌های گذشته، نمک پاشی غیراصولی زمستانه و انجام غیرکارشناسی پروژه‌های ترمیمی این وضعیت را تشدید کرده است.

وی افزایش #قیمت_قیر را یکی دیگر از دلایل کیفیت پایین آسفالت خیابان‌های تبریز دانسته و افزود: البته باید عدم برابری عرضه و تقاضا در این حوزه را نیز به این مورد اضافه کرد به طوری که حتی با وجود افزایش میزان تولید #آسفالت از روزانه ۲۰۰ تن در دوره قبلی مدیریت شهرداری به یک هزار تن در دوره فعلی نیز تقاضای موجود در سطح شهر اشباع نمی‌شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شهرداری تبریز همچنین با اشاره به وجود برخی موانع و مشکلات فنی همچون فصل کاری محدود برای آسفالت‌ریزی در تبریز گفت: استقرار کارخانه تولید #آسفالت تنها در یک نقطه از تبریز در کنار این محدودیت فصل کاری دست به دست هم می‌دهد تا به دلیل فاصله مکانئ و زمانی انتقال آسفالت از محل تولید تا نقطه مورد استفاده و دمای پایین هوا و سردسیر بودن خود تبریز شاهد کاهش کیفیت آسفالت استفاده شده نیز باشیم.

وی تصریح کرد: تولید کم آسفالت در کنار فصل کاری کوتاه دست به دست هم داده تا روند عملیات چاله‌زدایی در سطح شهر #تبریز به کندی پیش برود با این حال شهردار تبریز وعده ترمیم آسفالت معابر بالای ۶ متر را تا پایان خرداد امسال داده و با وجود تاثیر بارش‌های نامنظم اخیر در کیفیت این روند شهرداری بر تحقق حداکثری این وعده تأکید دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا