تبریز-1شهر و شورا -1

نارضایتی شهروندان تبریزی از خدمات رسانی تاکسیرانی

ناوگان تاکسیرانی یکی از الزامات زندگی شهری به خصوص در کلان شهرهاست که متاسفانه بنا به دلایل مختلف شهروندان تبریزی از نوع خدمات رسانی این ناوگان رضایت ندارند.

با وجود اینکه کلانشهر ۲ میلیون نفری تبریز افزون بر ۱۰ هزار دستگاه #تاکسی دارد و بنا بر اعلام صاحب نظران این تعداد فراتر از استانداردهای جهانی است و کفاف جمعیت این شهر را می کند، اما به دلیل سیاست گذاری های اشتباه و تصمیمات نادرست رضایت مندی از فعالیت #تاکسیرانی از سوی مردم بسیار پایین است و به نظر می رسد اصلاح امور نیازمند تجدیدنظر در برخی تصمیمات است.

نبود #تاکسی گردشی در سطح شهر، بی توجهی به نرخ های مصوب شورای اسلامی شهر و اخذ مبالغ اضافی از #شهروندان، تجمع تاکسی ها در محل های خاص، دنبال مشتری های خاص رفتن، بی میلی به پذیرش #مسافر در مسافت های کوتاه، برخوردهای نامعمول با #گردشگران، سوء استفاده از موقعیت خاص مسافران شهرستانی به خصوص در مقابل مراکز درمانی و #بیمارستانی و ده ها مشکل و چالش دیگر از جمله مسایل مربوط به #ناوگان_تاکسیرانی تبریز است که برای شهروندان مشکل آفرین شده است.

با توجه به اینکه ۶ ماهه اول سال به خصوص تابستان جزو فصول #گردشگری #آذربایجان_شرقی و تبریز به شمار می رود و روزانه مسافران مختلف از گوشه و کنار کشور و حتی کشورهای خارجی به تبریز سفر می کنند، بهره مندی از خدمات تاکسیرانی برای این افراد یکی از ملزومات مهم و محوری است که اگر خلل و نقصانی در این زمینه حاصل شود، نه تنها بنیان های فرهنگی و اجتماعی شهر به هم می ریزد، بلکه طی زمان کوتاهی حوزه های اقتصادی شهر نیز لطمه خورده و بازتاب های منفی آن تمام ارکان جامعه را در بر می گیرد.

اینکه متولیان مدیریت شهری و به خصوص سازمان تاکسیرانی تبریز تاکنون برای حل چالش ها و مشکلات پا پیش نگذاشته و در پاره ای از موارد بر تصمیمات نادرست خود اصرار می کنند جای تامل و تاسف بسیار دارد، چه بسا با کمی اصلاحات و نظارت های بیشتر بتوان بخش مهمی از مشکلات را حل و فصل کرد.

یک #شهروند_تبریزی که در مسیر پرتردد چهارراه شهناز به چهارراه آبرسان دنبال تاکسی می گشت، به خبرنگار گفت: مدت ۳۰ دقیقه است که برای سوار شدن به تاکسی منتظر هستم و با وجود اینکه تعداد زیادی تاکسی در چهارراه شهناز تجمع دارند، هیچ یک حاضر به سوار کردن نیستند.

سجاد فرجی ادامه داد: به دلیل نبود تاکسی مسیر را تا میدان ساعت پیاده طی کرده ام و هنوز هیچ تاکسی برای سوار کردن پیدا نمی کنم.

وی با بیان اینکه تاکسی های تبریز بیشتر دنبال مشتری های خاص و گردشگران هستند، اظهار کرد: بیشتر آنها که در کنار خیابان ها و به خصوص میادین پرتردد پارک کرده اند، فقط به دنبال سوار کردن مسافران دربستی هستند.

فرجی نبود نظارت را از مشکلات مهم ناوگان تاکسیرانی تبریز دانست و افزود: در سال های قبل حداقل در زمان های خاص و شلوغ در معابر و میادین مهم شهر شاهد حضور تیم های نظارتی با خودروهای مخصوص بودیم اما چندی است که از این تیم های نظارتی خبری نیست.

شهروند دیگری که در حال مشاجره با راننده #تاکسی در مقابل راهنمایی و رانندگی تبریز است، دلیل برخورد لفظی خود را اخذ کرایه اضافی اعلام و اظهار کرد: من از میدان ساعت سوار شدم و بر اساس اعلام سازمان تاکسیرانی کرایه این مسیر هفت هزار تومان است که راننده طلب ۱۰ هزار تومان می کند.

مراد کرمی گفت: معضل اخذ #کرایه های اضافی و غیرقانونی یکی از موارد درگیری مسافران و رانندگان تاکسی است که همه روزه در مسیرهای مختلف شاهد این مشکل هستیم و با وجود اینکه حرف مسافران حق بوده و قانونی است، هیچ یک از رانندگان به آن توجهی ندارند.

وی دلیل و توجیه رانندگان تاکسی برای اخذ کرایه های اضافی را غیرکارشناسی بودن قیمت ها دانست و اضافه کرد: آنها اعلام می کنند که کرایه های مصوب به هیچ عنوان با هزینه ها همخوانی ندارد و مجبورند کرایه های اضافی و به زعم خود منطقی از مسافران اخذ کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا