تبریز-1شهر و شورا -1

فقدان رینگ آبی یکی از مهم‌ترین مشکلات تبریز

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی فقدان رینگ آبی را یکی از مهم‌ترین مشکلات شهر تبریز دانسته و گفت: تکمیل رینگ آبی شهر تبریز نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش باش خبر وبه نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، یوسف غفارزاده صبح روز یکشنبه در صد و سی و ششمین جلسه علنی اظهار کرد: دو موضوع مهم در حوزه #آب استان داریم که امیدوارم در این دو حوزه همفکری لازم را داشته باشیم، یکی از موضوعات مهم، آب شرب #تبریز است که تاثیر مستقیم در #مدیریت_شهر و #رفاه مردم دارد.

وی با بیان اینکه میزان بارش نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته و میانگین #بارش نیز کاهش یافته است، ادامه داد: ناگفته نماند که ۴۰ درصد سدهای استان پر بوده و ۶۰ درصد ظرفیت سدها خالی هستند.

غفارزاده در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: ۶۰ درصد #آب_شرب_تبریز از زرینه رود میاندوآب و ۳۰ درصد از چاه‌ها و قنوات و ۱۵ درصد از سد نهند تامین می شود.

مدیرعامل #شرکت_آب منطقه ای استان #آذربایجان_شرقی فقدان رینگ آبی را یکی از مهم‌ترین مشکلات شهر تبریز دانسته و گفت: تکمیل رینگ آبی شهر تبریز نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی با بیان اینکه اصولا در کلانشهرها رینگ آبی وجود داشته و آب یکدست ارائه می‌شود و هم افت فشار وجود ندارد، گفت: ما هم رینگ جنوب تبریز را کار کرده و به زرینه رود وصل کردیم ولی شمال #تبریز هنوز رینگ آبی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی ضمن ابراز نگرانی در خصوص آب سد نهند بیان کرد: در مورد سد نهند نگرانی هایی داریم که خواهشمندیم در مصرف آب مدیریت جدی صورت گیرد.

غفارزاده یادآور شد: موضوع دوم هم مربوط به سد شهید مدنی بوده که در پنج کیلومتری تبریز واقع شده است این سد تکمیل شده و پنجاه درصد تملک اراضی اش نیز صورت گرفته که اگر آبگیری شود، ظرفیت فوق‌العاده ای برای شهر تبریز است، نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان برای این سد هزینه شده و کاربری آن از کشاورزی به گردشگری تغییر یافته است، اگر شورای شهر و شهرداری از نظر مالی کمک کند، سریعتر آن را تکمیل و تبدیل به منطقه گردشگری و توریستی می کنیم.

علی نوای باغبان، نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه اظهار کرد: شبکه فرسوده آب تبریز یکی از دلیل پرتی آب است، برای رفع این پرتی چه تدابیری از سوی شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی برای این امر گرفته شده است.

نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنان خود مطرح کرد: سد کلوان چای هم موضوعی دیگری بوده که ظاهرا بخشی از آب اش برای تبریز تعریف شده است آیا این امر می تواند منبعی برای تبریز باشد.

نوای باغبان در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: موضوع دیگر این است که سالهای قبل دولت برای آب‌دار کردن مهرانه رود طرحی تعریف شد اما هنوز خبری از اجرای این موضوع نیست و مردم تا کی باید صبر کنند؟

فریدون بابایی اقدم، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه اظهار کرد: یکی از مهم ترین دغدغه های اعضای شورای شهر مربوط به اب شرب شهری است، امیدوارم موضوع رینک را به عنوان یک مساله مهم در نظر گرفته شده و پیگیری شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا