تبریز-1شهر و شورا -1

شهردار تبریز : تدوین سه سطحی بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۲

شناسایی ۱۹ محله آسیب‌پذیر تبریز و تخصیص ردیف‌های بودجه‌ای به این محلات خبر داد.

به گزارش  باش خبر وبه نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تبریز، نخستین نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای اسلامی ادوار تبریز صبح امروز در محل جلسات صحن علنی این شورا برگزار شد.

در این نشست، #یعقوب_هوشیار، #شهردار_تبریز ضمن خوش‌آمد گویی و قدردانی از حضور روسای ادوار شورای اسلامی #شهر و #شهرداران_تبریز در این نشست اظهار داشت: در برخی جلسات این عنوان را که “تبریز شهر اولین‌ها” است را به چالش می‌کشند و می‌گویند آیا همچنان بر این باور هستید یا خیر که می‌گوییم بله چرا که اولین بودن تبریز به پشتوانه پل، زیرگذر، پروژه عمرانی و… نیست بلکه شهر تبریز به خاطر بزرگان، مفاخر، عرفا، مشاهیر و انسان‌های بزرگی است که در تبریز زندگی می‌کنند و در گذشته نیز در این شهر زندگی کرده‌اند. این ظرفیت عظیم انسانی که در دوره‌های مختلف در #تبریز وجود داشته، تقریباً در هیچ جای دیگر نبوده و این ظرفیت بی نظیر را غنیمت شمرده و به آن افتخار می‌کنیم.

وی افزود: هر اقدامی که در حرکت روبه‌جلو انجام می‌شود، اشکالات و نواقصی دارد که هرقدر بتوانیم نظرات کارشناسی و متخصصان را در برنامه‌ریزی‌ها دخالت دهیم، نتایج بهتر و کم نقص‌تری خواهیم داشت. در تمام ادوار شهرداری و شورای شهر برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات با هدف خدمت به تبریز و همشهریان تبریزی بوده اما در کنار برجستگی‌های ویژه در هر دوره، ممکن است مشکلاتی هم وجود داشته باشد.

وی افزود: در این دوره به دنبال این هستیم که توجه بیشتری به کارکردهای اجتماعی شهرداری داشته باشیم. در این راستا تلاش می‌کنیم با گروه‌های مرجع و اجتماعی دیدار داشته و ارتباط سازنده‌ای برقرار کنیم تا در خصوص چالش‌های مختلف اجتماعی همفکری کرده و نگاه صرف خدمت رسان به شهرداری را تغییر دهیم. بدین ترتیب در مسیر تأثیرگذاری در بحث‌های اجتماعی که تأکید مقام معظم رهبری هم روی این موضوع است، حرکت کنیم.

شهردار تبریز در ادامه به تلاش برای جلب اعتماد عمومی شهروندان تبریز و همراه کردن اقشار مختلف جامعه به منظور ثمربخشی پروژه‌ها و برنامه‌ریزی‌های مختلف تأکید کرده و گفت: مخدوش شدن اعتماد عمومی مشکلی است که باید به آن توجه کنیم. تمام پروژه‌ها و برنامه‌ریزی‌های ما برای رفاه مردم است. تلاش ما این بوده که اعتماد عمومی را افزایش داده و قبل از اینکه پروژه‌های جدید آغاز کنیم، به دنبال اتمام پروژه‌های ناقص و ناتمام بودیم و حتی روزشمار زدیم. از برگزاری مراسم افتتاح و… نیز خودداری کردیم تا دید تبلیغاتی و… به فعالیت‌های شهرداری وجود نداشته باشد.

هوشیار ادامه داد: در بحث سلامت برخی مطالعات را انجام داده و مباحث مختلف را بر اساس آن بیان کرده‌ایم. پروژه‌های عمرانی می‌توانند در سال‌های آتی انجام شوند اما سلامت مردم جایگزین ندارد. شاید حدود ۷ ماه مطالعه روی محلول‌پاشی صورت گرفته و به الگویی رسیدیم که در حال ثبت است. می‌دانستیم که این اقدام چالش اجرایی خواهد داشت و رساندن نمک مصرفی از ۵۰ هزار تن به ۳ هزار تن با مشکلاتی مواجه خواهد بود. تلاش می‌کنیم تغییر ریل در مسیر مدیریت شهری را بدون هیجان جلو ببریم.

وی با اشاره به ۱۴ محوری که در ابتدای کارش با اعضای شورای اسلامی شهر مطرح کرده است، خاطرنشان کرد: گفته بودیم که معجزه نخواهیم کرد اما قول می‌دهیم به‌صورت شبانه‌روزی کار کنیم و تاکنون نیز همین‌طور بوده است. در بحث توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان نیز ما هر چهارشنبه جلسات دانش‌بنیان برگزار می‌کنیم که کارشناسان طی آن ایده‌ها و تفکرات موجود را بررسی می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا