تبریز-1شهر و شورا -1

رئیس پلیس فتا در خصوص فریب شهروندان با عنوان فالگیری و دعانویسی هشدار داد

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: کاربران به تبلیغات فالگیری و دعانویسی در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکرده و فریب کلاهبرداران سایبری را نخورند.

محسن محمودی اظهار کرد: طی پایش به‌عمل آمده پیرامون فعالیت کاربران در شبکه‌های اجتماعی توسط #کارشناسان این پلیس مشاهد گردید فردی با راه‌اندازی صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به فالگیری و رمالی می‌کند که بلافاصله موضوع در دستور کار #پلیس_فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی ابعاد موضوع و با اقدامات فنی مشخص شد متهم با درج تصاویر #فالگیری، رمالی و #دعانویسی اقدام به تبلیغ گسترده و انجام این کار را در #شبکه‌های_اجتماعی نموده و با انجام این کار قصد رسیدن به اهداف مجرمانه خود را داشت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضائی فرد رمال به پلیس فتا احضار شد و پس از تکمیل تحقیقات پیرامون موضوع وی به همراه پرونده و مستندات جهت پاسخگویی به قانون به دادسرا معرفی گردید.

محمودی هشدار داد: مجرمان سایبری در صورتی که بخواهند اقدام به تبلیغ و ایجاد کانال و گروه‌های غیرقانونی کنند و یا سعی در سوء استفاده از اعتقادات مردم نمایند پلیس فتا به شدت با این افراد در چهار چوب قانون برخورد خواهد کرد.

این مقام مسؤول به #شهروندان توصیه کرد: کلاهبرداران سایبری با ترفندهای متفاوت و با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی و با عنوان‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کنند پس هموطنان توصیه‌های پلیسی را جدی بگیرند تا در دام این گونه افراد گرفتار نشوند.

رئیس #پلیس_فتا استان آذربایجان‌شرقی از عموم مردم خواست، در صورت مواجه با هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir گزارش کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا