تبریز-1شهر و شورا -1

در صورت تمایل مالک؛ کنسولگری سابق آلمان تملک می‌شود

شهردار تبریز گفت: تلاش مدیریت شهری تبریز تملک کنسولگری آلمان بود که مالک آن رضایت نداد و در صورت تمایل مالک باز هم آماده تملک هستیم.

یعقوب هوشیار در نشست صمیمی با مدیران مسؤل رسانه‌های تبریز با اشاره به مسائل پیش‌آمده در رابطه با #کنسولگری_آلمان اظهار کرد: این مکان قبلا #مدرسه سمیه بوده و ارزشمندی آن به خاطر هویت شهر است.

وی افزود: با توجه به اینکه تبریز کریدور شمال به جنوب ندارد، و مسیر #فلسطین جنوبی مطابق طرح تفصیلی در دست اجرا بوده است، جابجایی دیوار رخ داده است.

#هوشیار خاطرنشان کرد : دیوار بیرونی این بنا را مطابق شکل اولیه آن مرمت و احداث می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تلاش #شهرداری_تبریز #تملک_کنسولگری #آلمان بود ولی مالک آن رضایت نداد و در صورت تمایل مالک باز هم آماده تملک #سرکنسولگری، #مرمت، احیای آن هستیم.

#شهردار€تبریز یادآور شد: شهرداری تبریز اقدام به تملک کنسولگری کرده ولی مالک شخصی آن درخواست ابطال رأی ثبت ملی را کرده است.

وی با اشاره به ورود شهرداری تبریز در تملک و احیای بناهای تاریخی خاطرنشان کرد: عملکرد مدیریت شهری فعلی در حوزه بناهای تاریخی شهر در هیچ دوره‌ای صورت نگرفته توانستیم خانه باقرخان، خانه ستارخان، را تملک کنیم.

هوشیار یادآور شد: صفه شمالی مقبره‌الشعرا را تکمیل کرده و صفه جنوبی آن را نیز در دست اجرا داریم و فراتر از آن میدان صاحب آباد به عناون آرزوی پنجاه ساله مردم تبریز، در سال جاری اجرایی می‌شود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا