تبریز-1

خط مونتاژ پمپ هیدرولیک فرمان خودرو در سایپا آذربایجان افتتاح شد

خط تولید فرمان هیدرولیک برای خودروهای ایکس ۱۰۰ و ایکس ۲۰۰ سایپا در شرکت سایپای آذربایجان افتتاح شد.

خط تولید فرمان هیدرولیک برای خودروهای ایکس ۱۰۰ و ایکس ۲۰۰ سایپا در شرکت سایپای آذربایجان افتتاح شد.

روح اله زینالی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: در مرحله اول ۱۵۰ هزار دستگاه از این #محصول_مونتاژ می شود.

وی اظهار کرد: در مرحله اول افتتاح این طرح ۳۰ نفر در سه نوبت کاری و در مرحله دوم ۱۰۰ نفر مشغول کار می شوند.

زینالی افزود: برای افتتاح طرح یادشده ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است و اقدامات اولیه برای افتتاح آن از هشت ماه قبل با دستور شرکت سایپای مرکز آغاز شد.

وی ادامه داد: پیش از این #پمپ_هیدرولیک_فرمان به صورت آماده وارد کشور می شد که با تولید این محصول پنج میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.

وی اعلام کرد: اکنون ۳۰ درصد محصول به صورت تولید داخل بوده ولی از سال آینده در سه ماهه اول ۸۰ درصد و در سه ماهه دوم ۱۰۰ درصد محصول تولید شده به صورت کامل تولید داخلی خواهد بود.

زینالی با اشاره به برنامه های سال آینده شرکت سایپای آذربایجان گفت : ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای بازسازی کل خطوط این شرکت انجام می شود.

به گزارش  باش خبر وبه نقل از ایرنا، #شرکت_سایپا آذربایجان (صانع سابق) با سرمایه اولیه ۴۰۰ میلیون ریال شامل ۴۰ هزار سهم ده هزار ریالی در سال ۱۳۵۴ با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بخش خصوصی و کمپانی هاوکرسیدلی انگستان با نام هاکسیران دیزل به منظور ساخت انواع موتورهای دیزلی پردور و تحت لیسانس موسسه هاوکرسیدلی در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع تاسیس و در سال ۱۳۵۷ در ناحیه صنعتی قراملک تبریز به بهره برداری رسید.

تا سال ۹۸ در این شرکت صرفا بلوک سیلندر و میل لنگ پراید و بلنک دنده تولید می شد و به مرور و در طول چهار سال اخیر با سرمایه گذاری های انجام شده تولید بلوک سیلندر و میل لنگ و سرسیلندر ایکس ۲۰۰ ، میل لنگ نیسان، خط مونتاژ گیربکس نیسان ، خط مونتاژ موتور پراید ، ستون فرمان و سیبک فرمان ایکس ۲۰۰، دنده های کرانویل پراید و ایکس۲۰۰ و توپی کشویی نیسان محصولات گروه سایپا افزوده شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا