تبریز-1شهر و شورا -1

جوانان تحریم‌شکن تبریز انحصار آمریکا و اروپا را شکستند

شرکت‌های داخلی حتی حاضر به تست رایگان محصولات ما نبودند، محصولاتی که ارزش میلیونی داشتند ولی الان نه تنها خریدار محصولات هستند بلکه از امسال تصمیم داریم روی صادرات تمرکز کنیم

برای کشوری که سال‌ها به طور ناجوانمردانه ای مورد تحریم انواع داروها و مواد اولیه تهیه و تولید بسیاری از قطعات قرار گرفته چه افتخاری می‌تواند خوشحال کننده‌تر از این باشد که فرزندان نخبه‌اش توانسته‌اند با تکیه بر دانش و تخصص فنی خودشان #تحریم‌ها را شکسته و تولید کننده موارد تحریمی باشند.

روزی که دکتر علی فرهادی و دکتر حامد فرضی موفق به #تولید رزین های #کروماتوگرافی شده و جواب چند سال زحمت و تلاش شبانه‌روزی خود را به چشم دیدند و برادرانه همدیگر را در آغوش گرفتند همچون روزی بود که تازه متولد شده‌اند. حس آنها شبیه پرنده‌ای سبکبال بود که فقط دو بال کم داشتند برای پرواز.

آنها وقتی خواستند بر روی طرح تولید رزین‌های #کروماتوگرافی کار کنند با خود گفتند این درسی که خوانده‌ایم و #تخصصی که کسب کرده‌ایم کی و کجا به دردمان می‌خورد، پس با خود عهد بستند تا رزین‌های کروماتوگرافی که جزو مواد تحریمی است را تولید نکنند از تحقیقات خود دست برندارند.

فکر نکنید آنها امروز تصمیم گرفتند تولید کنند و فردا موفق شدند، بلکه آنها زمین خوردند و بلند شدند، تولیدات اولیه با نتایج تحقیقاتشان همخوانی نداشت، ناامید و مایوس شدند ولی به یاد عهدی که بسته بودند افتادند و دوباره از اول شروع کردند.

تلخ و شیرینی و فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشتند و بالاخره روزی رسید که از ته دل شاد شدند.

می‌پرسید رزین های کروماتوگرافی چیست و کجا استفاده می‌شود؟ برای جواب این سئوال و خیلی سئوالات دیگر با دکتر علی فرهادی مدیر عامل شرکت #دانش_بنیان ” نوآوران زیست #گستر_ارگ” همکلام شدیم تا برایمان از روزهای تلاش و مجاهدت علمی بگوید.

با دکتر فرهادی برای ساعت ۱۰ صبح در دفتری که دانشگاه علوم پزشکی در اختیارشان نهاده قرار می‌گذاریم.

دفتری کوچک که دو میز کار نیز فضای آن را کوچک‌تر کرده سلام و احوالپرسی اولیه‌ای صورت می‌گیرد و برایم جای تعجب است که در اتاق کوچک و جمع و جور این پژوهشگران چکار می‌کنند.

قبل از اینکه وارد بحث‌های #علمی و #تخصصی شویم دکتر فرهادی توضیح می‌دهد به خاطر تولید محصولات هایتک از اوایل سال ۱۳۹۷ در #پارک_علم و فناوری تبریز مستقر شده‌ایم. این دفتر برای قرار کاری، دیدار با همکاران و اصحاب رسانه استفاده می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا