تکمیل نواقص خط یک قطارشهری تبریز
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز با اشاره به راه اندازی و اتمام ایستگاه های خط یک قطارشهری در سال گذشته، گفت: اکنون نواقص موجود در این خط در حال رفع و تکمیل است.
یعقوب وحیدکیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: البته سامانه تهویه و بخشی از اطفاء حریق در خط دارای نواقص است که این #سازمان در سال جدید تمرکز ویژهای برای تکمیل و بهرهبرداری کامل از این خط کرده است.
وی با بیان اینکه این خط در نیمه نخست امسال به بهره برداری کامل می رسد، اظهار کرد: فعالیت و خدمات رسانی خط یک #قطارشهری #تبریز به شهروندان بعد از رفع مشکلات مربوط به نیروی انسانی و گزینش افراد صلاحیتدار، به صورت تماموقت انجام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی #شهردرای_تبریز با تاکید بر توجه ویژه شهرداری به بخش حمل و نقل عمومی و کاهش #ترافیک_شهری در سال جدید، گفت: امسال تمرکز ویژه ای برای پیشبرد عملیات اجرایی خط ۲ قطارشهری و آغاز عملیات #حفاری_تونل های خط ۳ می شود.
وحیدکیا ادامه داد: با رفع مشکلات و موانع موجود و تامین منابع مالی، تلاش می شود تا ۲ سال آینده مرحله اول خط ۲ قطارشهری نیز در مدار بهرهبرداری قرار بگیرد.
وی یادآور شد: بودجه قابل توجهی در سال ۱۴۰۲ به بخش حمل و نقل عمومی تبریز به ویژه خط ۲ قطارشهری اختصاص یافته و سازمان حمل و نقل ریلی نیز ملزم به رفع مشکلات و تسریع عملیات اجرایی و #عمرانی این خط است.
وحیدکیا، با اشاره به انجام مناقصه راهاندازی دستگاههای حفار خط ۳ قطارشهری تبریز، افزود: بازسازی و به روزرسانی دستگاه های TBM خط سوم از سال قبل جزو پیگیری های اساسی این سازمان بوده و با توجه به انجام مناقصه و تعیین پیمانکار در اجرای این عملیات تسریع می شود.
به گزارش باش خبر وبه نقل از ایرنا، خط یک قطارشهری تبریز شامل ۱۸ ایستگاه است که از ایستگاه ائل گلی (مقابل هتل پارس) شروع شده و در ادامه از طریق راهنمایی، استاد شهریار، فلکه دانشگاه سپس در طول مسیر خیابان امام(ره) تا میدان ساعت و از آنجا به سمت سه راه امین ادامه می یابد.
این خط بعد از سه راه امین، قونقا، گازران، چهارراه لاله، میدان امام حسین(ع)، شهید باکری و در ایستگاه نور شهرک نور لاله به خط پایان می رسد.
قطارشهری تبریز در پنج خط (چهار خط اصلی و یک خط حومهای) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده است.