تبریز-1شهر و شورا -1

تعیین نرخ عجیب برای تاکسی‌ و اتوبوس

با اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس علامت سوال زیادی برای مسافران و رانندگان به وجود آمده است.

در اولین روزهای سال ۱۴۰۲ نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس اعلام شد. مطابق سالهای گذشته این نرخ با افزایش مواجه بود و امسال این افزایش به ۴۵ تا ۵۰ درصد رسید. در تعیین نرخ برخی اتوبوس‌ها عددها عجیب به نظر می‌رسد و در کرایه تاکسی در برخی مسیرها عددهای غیر رند اعلام شده از همین ابتدا باعث دعوای مسافران و رانندگان می‌شود.

کرایه‌های ۵۰۰ تومانی و نبود پول خرد

#کرایه اکثر مسیرها از بازار و بالعکس روی عددهایی مانند ۶ هزار و ۵۰۰ یا ۸ هزار و ۵۰۰ ثابت شده و حتی در نرخی عجیب #کرایه_بازار تا #چهارراه_باغشمال ۴ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است. این در حالی است که این روزها پیدا کردن هزار تومان و دو هزار تومان هم به کاری غیرممکن تبدیل شده و معلوم نیست #مسافر یا #راننده از کجا قرار است ۵۰۰ تومان و ۷۰۰ تومان برای کرایه پیدا کنند.

از سوی دیگر مجهز نبودن #تاکسی‌ها به #تاکسیمتر و نبود دستگاه #کارتخوان در اغلب #تاکسی‌ها امکان پرداخت غیرنقدی کرایه را هم غیرممکن کرده است. اینکه #شورای_شهر و شهرداری بر اساس چه معیاری چنین نرخ‌هایی را تعیین کرده و به این مسائل بی توجه بوده‌اند، موضوعی است که باید پاسخ داده شود.

در سالهای گذشته هم اعلام چنین نرخ‌هایی باعث شد تا کرایه‌ها یک بار توسط شهرداری و شورا و بار دیگر توسط رانندگان برای رند شدن کرایه‌ها افزایش یابد و تا ماه‌ها کتابِ دعوای رانندگان و مسافران باز باشد.

علامت سوال در تعیین کرایه اتوبوس‌ها

با اعلام نرخ کرایه اتوبوس‌ها موضوعی که برای سال دوم به چشم می‌خورد دو نرخی بودن کرایه اتوبوس‌هاست؛ این موضوع یکی از اقدامات خوب شهرداری برای ترغیب مسافران به استفاده از کارت اتوبوس است زیرا کرایه نقدی تقریبا دو برابر کرایه با کارت است و از طرفی هم مشکل همیشگی مسافران و رانندگان اتوبوس بر سر داشت کارت را حل کرده است. اما مشکلی که در کرایه نقدی وجود دارد باز هم رند نبودن کرایه‌هاست که قطعا مشکل‌ساز خواهد شد.

از سوی دیگر یکی از نرخ‌های اعلام شده برای مسافران علامت سوال ایجاد کرده است؛ در حالیکه کرایه اتوبوس‌های یادگار امام (ره) در روزهای مسابقه ۱۰ هزار تومان اعلام شده اما مشخص نیست این کرایه برای مسیر چهارراه عباسی تا ورزشگاه یادگار امام تعیین شده یا از ابتدای اتوبان تا ورزشگاه!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا