تبریز-1شهر و شورا -1

«تبریز»سوار بر الاکلنگ قیمت هتل‌ها و نبود زیر ساخت‌ها

آذربایجان شرقی با سابقه فرهنگی و اجتماعی، هر ساله در فصول مختف پذیرای مسافرانی از گوشه و‌کنار ایران و یا کشور‌های دیگر بوده که در صورت تدوام و بهبود زیر ساخت ها به رونق اقتصادی، فراهم شدن فرصت‌های شغلی متنوع و درآمدزایی و اشتغال‌زایی کمک خواهد کرد.

حال حاضر توسعه گردشگری در دنیا اهمیت فراوانی دارد و بسیاری از کشورها توجه ویژه‌ای به مناطق #گردشگرپذیر برای جذب توریست دارند، چرا که باعث رونق اقتصادی برای شهر و در پی آن، برای کشور خواهد شد؛ در کنار همه اینها، فراهم شدن فرصت‌های شغلی متنوع و درآمدزایی و #اشتغال‌زایی را به همراه خواهد داشت.

تابستان امسال، دومین فصل بعد از کروناست که مردم با خیال راحت از بیماری، از شهر گرم خودشان به #تبریز خنک سر می‌زنند اما هنوز فصل تمام نشده، مدیرکل گردشگری خبر از پر شدن ۹۰ درصدی هتل‌ها می‌دهد و آنهایی که عزم سفر کرده بودند، منصرف شدهو #تبریز می‌شود جاذبه مهجور مانده #گردشگری کشور!

پر شدن ۹۰ درصدی #هتل‌ها!

احمد حمزه زاده هفته پیش در خصوص ظرفیت‌های #هتلینگ استان گفته بود که «در ۴۵ روز گذشته تعداد کل بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و جاذبه‌های #گردشگری آذربایجان شرقی به ۷۵۰ هزار نفر بازدید رسیده است که در نوع خود آماری قابل توجه و رو به رشد نسبت به سال‌های قبل به شمار می‌رود.»

بایرام‌زاده، معاون #گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی #آذربایجان‌شرقی در گفتگو با آناج در ادامه اظهارات مدیرکل گردشگری، بیان کرد: با در نظر گرفتن پیک #گردشگری در شش ماهه اول سال، بیش از ۷۰ الی ۹۰ درصد هتل‌های تبریز، پر می‌شوند و برای ۶ ماهه دوم به خاطر آب و هوا، ظرفیت زیر ۷۰ درصد می‌رسد که تلاش می‌کنیم این وضعیت را در شش ماهه دوم با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری جبران کنیم.

تخفیف ۵۰ درصدی دولت به هتلداران

وی گفت: طبق قانون ماده ۸ ایرانگردی، برای حمایت از گردشگری و جامعه هتلداران، ۵۰ درصد تخفیف در عوارض شهرداری، مالیاتی و انشعابات در نظر گرفته شده است.

معاون گردشگری استان با اشاره به ظرفیت هتلینگ تبریز بیان کرد: برای هر شب اقامت رسمی اعم از هتل، مهمان‌سرا وهتل اپارتمان شبانه ۱۳هزار تخت در سطح استان برای اسکان وجود دارد که در تلاشیم با افتتاح هتل‌های دیگر، این تعداد را به ۲۰ هزار تخت برسانیم.

بازاریان راضی به باز کردن مغازه در تعطیلات نیستند

وی با اشاره به زمان باز بودن اماکن تاریخی تبریز خاطر نشان کرد: طی سالها رایزنی با هیات امنای بازار تبریز، از بین ۸ هزار مغازه‌دار، فقط کسبه راسته کفاشان ایام نوروز را باز هستند و طبق عرفی که بازاریان دارند، برخی‌ایام و مناسبات خاص، مغازه‌های خود را می‌بندند و طی سال‌های‌ اخیر هر ساله در نوروز ۱۵ روز بازار تعطیل می‌شد ولی اکنون بازاریان به ۵ روز بسنده می‌کنند.

بایرامزاده در ادامه گریزی به ساعت بازدید از موزه‌ها زد و یادآور شد: به خاطر برخی پروتکل‌های امنیتی و حفاظتی، موزه‌ها ساعت بازدید مختص خود را دارند که در طول سال به غیر از چند روز مهم، همه روزه تا ساعت ۸ شب باز هستند.

وی به مقایسه هتل های تبریز با هتل‌های شهر‌های اصفهان، شیراز و مشهد اشاره کرد و گفت: هزینه‌های در نظر گرفته شده برای هتل‌های تبریز به نسبت شهر های دیگر منصفانه است، چرا که با در نظر گرفتن هزینه‌های تجهیزات، افزایش حقوق پرسنل و هزینه‌های نگهداری، علی‌رغم درخواست جامعه هتلداران، برای سال ۱۴۰۲ افزایش قیمتی در نظر گرفته نشده است.

کمبود هتل نداریم

معاون گردشگری استان با تاکید بر اینکه کمبود هتل نداریم، اذعان کرد: ۳۲ هتل در حال ساخت است که به صورت نوبتی به بهره‌برداری می‌رسند و ۴ هتل به بهره برداری رسیده و هتل مرمر،هایپراسکار، بوتیک سرخه و مهمانپذیر ققنوس افتتاح شده و برای ۲ سال آینده باقی ۳۲ هتل افتتاح می‌گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا