تبریز-1

تاسیس “کلینیک معنوی” در تبریز

۲۴۰۰ تا هیئت فعال در شهر تبریز داریم و طول سال فعالیت دارد ۲۰۰۰ هزار هم دسته شاه حسین گو داریم که در ایام محرم فعالیت دارند.

تا هیئت فعال در شهر تبریز داریم و طول سال فعالیت دارد ۲۰۰۰ هزار هم دسته شاه حسین گو داریم که در ایام محرم فعالیت دارند.

به گزارش آناج، حجت الاسلام سیدمحمود حسینی صبح روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تشریح فعالیت‌های این اداره کل تبلیغات اسلامی اظهار داشت: این اداره کل شاید بیشترین فعالیت مذهبی و فرهنگی را نسبت به دیگر مجموعه‌ها و نهادها دارد و فعالیت این اداره تنها در مسائل فرهنگی و مذهبی خلاصه نمیشود.

وی با بیان اینکه غالب تصور مردم این است که اداره کل با یک تعداد روحانی فعالیت میکند و نهایتا با هیئت‌های حسینی سروکار دارد ادامه داد: اداره کل تبلیغات اسلامی در کنار فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در مسائل اجتماعی هم ورود دارد و تلاش دارد توسط تشکل‌هایی که دارد برنامه های خود را پیاده سازی کند و حوزه فعالیت ما گسترده است و محدود به هیئت‌ها نمیشود.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: شبکه امامت مدتی است در سطح کشور شکل گرفته و تعدادی روحانی در سراسر استان و مناطق مختلف در حال فعالیت تبلیغی هستند که قسمت مهمی از این شبکه در روستاها فعالیت دارند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد : در شهر ها به عنوان امام محله در مساجد و محلات محوری و در روستاها به عنوان امام روستا فعالیت دارند و فعالیتی که دارند که اعم از مشکلات و مسائلی که در آن منطقه است و نیازمندی هایی که افراد آن منطقه دارند از مسائل معیشتی گرفته تا فرهنگی که نسبت به نیاز ورود میکنند.

وی با بیان اینکه ایده طرح و شبکه امامت با کلام سردار شهید حاج قاسم شکل گرفته است اضافه کرد: سردار بزرگوار فرمودند امام جماعت فقط امام یک مسجد در محله نیست در محله ای که مسجد در آن وجود دارد باید امام جماعت به مسائل محله و آن منطقه رسیدگی کند روحانی آن منطقه یا مسجد باید طبیب دوار بطبه باشد و به تمام نیازمندی های منطقه و آن محله رسیدگی کند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به تلاش و فعالیت شبکه امامت در حل مشکلات معیشتی و فرهنگی گفت: به عنوان مثال اگر بخواهم یک نمونه از فعالیت این طرح بگویم در یکی از محلات شهر تبریز در منطقه خانه سازی در دوسال گذشته بیش از ۱۷ میلیارد تراکنش مالی در بحث مسائل خیریه از جمله تامین تجیزیه، بسته‌های کمک معیشتی و… داشتند.

وی با اشاره به فعالیت اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی افزود: در کنار این طرح ما پایگاه های اجتماعی داریم که صرفا این پایگاه ها در حاشیه شهر حضور دارند عمدتا در مسائل اجتماعی و ۱۷ پایگاه فعال در شهر تبریز داریم که تقاضا دادیم تعداد این پایگاه هارا افزایش یابد

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه متولی اصلی اعزام مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی است افزود: در اعیاد و مناسبت‌های مختلف طرح اعزام مبلغ و روحانی را داریم که کاملا به صورت مردمی اداره میشود و فقط ساماندهی و اعزام مبلغ با اداره کل تبلیغات اسلامی است که در ماه محرم حدود ۵۰۰۰ نفر اعزام در سطح استان داشتیم که با توجه به هر مناسبت تعداد اعزام‌ها متفاوت است و شایان ذکر است که در کل استان حدود ۶۰۰۰ نفر روحانی معمم داریم که فعالیت تبلیغی میکنند.

وی ادامه داد : در کنار این فعالیت‌ها مسئله روحانی مورد نیاز مدارس و ادارجات مختلف هم جزو وظایف این اداره محسوب میشود که اخیرا در طرح مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش که با عنوان طرح امین برگزار شد ۸۰۰ نفر مبلغ وارد مدارس شدند و در خصوص مسائل تربیتی با دانش‌آموزان سروکار دارند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که در بحث فرقه ها باید اعتراف کنیم که غلفت داشته ایم، گفت: در استان ما تعداد فرقه ها به مراتب از سایر استان‌ها زیاد است، در عرفان حلقه بعد از تهران در تبریز و استان ما بیشترین فعالیت را دارند؛ در کنار این مسیحیت تبشیری ها در استان ما فعالیت دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا