تبریز-1شهر و شورا -1

به بهانه تخفیفات ویژه نوروزی کلیک نکنید

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت:کاربران فضای مجازی در هنگام خریدهای آنلاین خود برای عید نوروز مراقب کلاهبرداران سایبری و لینک‌های جعلی به بهانه تخفیفات ویژه نوروزی باشند

محسن محمودی اظهار داشت: با توجه به روزهای منتهی به آخر سال و اقدام برخی از شهروندان برای خریدهای مایحتاج زندگی خود می‌طلبد که در هنگام خریدهای خود نکات امنیتی کارت های بانکی را رعایت نموده و برای خرید #آنلاین روی هرلینکی کلیک نکنند.

وی تصریح کرد: در این بین مجرمان #سایبری برای رسیدن به اهداف خود،با بکار گیری از ترفندهای مختلف در فضای مجازی و با ارسال پیام‌های جعلی مانند تخفیفات ویژه نوروزی، برنده شدن #جایزه و سایر عناوین درصدد #کلاهبرداری از هموطنان می‌باشند.

رئیس پلیس فتا استان افزود: #پیامک‌های ارسالی از سوی #مجرمین دارای لینک‌های جعلی هستند که پس از کلیک کردن کاربران برروی آن و وارد کردن مشخصات #کارت_بانکی، به اطلاعات حساب آنان دسترسی یافته و مبالغ موجود در حساب را به سرقت می‌برند.

محمودی بیان داشت: کاربران #شبکه‌های_اجتماعی در مواجه با تبلیغات متنوع با عناوین مختلف در راستای تخفیفات ویژه عید نوروز مراقب باشند تا به لینک‌های جعلی هدایت نشده و در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

وی بیان داشت: زمانی که کاربری در فضای مجازی کالا و اجناسی را پسند می کند حتما به این نکته توجه داشته باشد که از واریز وجه قبل از دریافت کالا خودداری کرده و از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و قابل اطمینان اقدام به خرید کنند.

این مقام انتظامی به کلاهبردارن فضای مجازی هشدار داد و گفت: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی در حال پایش و رصد فضای مجازی می‌باشد چنان چه افرادی که بخواهند با ترفندهای مختلف اقدام به کلاهبرداری از هموطنان کنند و یا اقدام خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی نمایند پلیس فتا با همکاری دستگاه قضائی با این افراد در چهارچوب قانون برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی متذکر شد: کاربران عزیز در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند همچنین شهروندان عزیز به صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز پاسخگویی فوریت‌های سایبری پلیس فتا در ارتباط باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا