تبریز-1شهر و شورا -1

برگزاری نخستین جلسه ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد کلانشهر تبریز

پرویز هادی، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای این نشست اظهار داشت: موضوع راه‌اندازی ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد کلانشهر تبریز از چند ماه پیش مورد بحث و بررسی قرار گرفت. البته این ستاد تجربه‌ای موفق در تهران است که از سال‌های گذشته در این شهر ایجاد شده است.

به گزارش باش خبر وبه نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تبریز، نخستین جلسه ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد کلانشهر تبریز صبح امروز در سالن جلسات این شورا برگزار شد.

پرویز هادی، رئیس #کمیسیون_ورزش و جوانان #شورای اسلامی شهر #تبریز در ابتدای این نشست اظهار داشت: موضوع راه‌اندازی ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد کلانشهر تبریز از چند ماه پیش مورد بحث و بررسی قرار گرفت. البته این ستاد تجربه‌ای موفق در تهران است که از سال‌های گذشته در این شهر ایجاد شده است.

وی افزود: اعتقاد دارم که #شورای_شهر بایستی به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، محیط‌زیست، خدمات شهری و هر حوزه دیگری که جزو حوزه‌های فعالیت شهرداری است، ورود کند.

هادی ادامه داد: عزیزانی که در این جلسه حضور دارند کسانی هستند که سال‌های سال در بحث سمن‌ها حضورداشته و تجربیات زیادی در این خصوص دارند و تلاش می‌کنیم از وجود این عزیزان بیشترین استفاده را ببریم تا آغاز به کار و فعالیت ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سمن‌ها در سطح شهر مؤثر باشد.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: در شهرداری ردیف بودجه اختصاصی برای سمن‌ها وجود دارد. در سال آتی و در پی فعالیت ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد تبریز به دنبال اقدامات برنامه‌ریزی شده و تعیین چارچوب‌های مشخص هستیم. برای سال آتی نیز بودجه خوبی پیش بینی شده است تا بتوانیم به این موضوع ورود جدی داشته باشیم. در شورا نیز تمام همکاران پیگیر موضوع حمایت از سمن‌ها هستند. بایستی کار را شروع کنیم تا در سال‌های آتی نیز شاهد تداوم آن باشیم.

احد صادقی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه اظهار داشت: با برگزاری این جلسه به دنبال این هستیم که رابطه ایجاد شده بین ستاد توان‌افزایی و سمن‌ها رابطه‌ای ساختارمند باشد. نیاز است که ساختار حکمرانی مردمی بیشتر تعریف شود تا مردم در زمان مراجعه به ادارات و… با جملاتی مانند جلسه هست، فردا بیایید و… مواجه نشوند.

وی افزود: ضمن اینکه موافق حمایت و ساماندهی فعالیت سمن‌ها هستیم، اعتقاد دارم که بایستی به گروه‌های مردمی که در قالب سمن‌ها فعالیت نمی‌کنند هم توجه کرده و اصالت و هویت آن‌ها مد نظر قرار دهیم چرا که این گروه‌ها نیز در حوزه‌های مختلف ورزشی، اجتماعی، مذهبی و… فعالیت مؤثر دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا