تبریز-1شهر و شورا -1

«برنده شده‌اید» باز در تبریز قربانی گرفت

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: شهروندی که فریب تماس تلفنی و برنده شدن در یک مسابقه رادیویی را خورده بود با تلاش و اقدام به موقع پلیس فتا به حق خود رسید

محسن محمودی اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و با بیان اینکه قربانی “برنده جایزه شده است ” از #پلیس تقاضای رسیدگی به موضوع را خواستار شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در راستای احقاق حق این #شهروند بزه دیده کارشناسان #پلیس_فتا موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

محمودی بیان داشت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که فردی ناشناس با برقراری تماس با شاکی اعلام می‌کند که در قرعه‌کشی یکی از مسابقات رادیویی برنده جایزه شده‌اید که برای دریافت #جایزه خود باید یک سری کد را برای ما ارسال کنید.

رئیس پلیس فتا #آذربایجان‌شرقی افزود: فرد بزه دیده پس از ارائه یک سری اطلاعات بانکی و شخصی و به بهانه اینکه جایزه دریافت خواهد کرد؛ مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال از #حساب_بانکی وی برداشت غیرمجاز صورت می‌گیرد.

وی در ادامه از #عودت_وجه به حساب شاکی خبر داد و گفت: کارشناسان #پلیس فتا استان با انجام تحقیقات و بررسی‌های فنی و دقیق، عامل برداشت غیرمجاز را مشخص کرده و با هماهنگی‌های صورت گرفته با مقام قضائی تمام مبالغ برداشت شده غیرمجاز به حساب شاکی بازگردانده شد.

این مقام مسؤول متذکر شد: #شهروندان و کاربران فضای مجازی آگاه باشند به هر تماس تلفنی مبنی بر برنده شدن جایزه در مسابقات و قرعه‌کشی رادیویی اعتماد نکنند و از ارائه اطلاعات شخصی و بانکی به فرد تماس‌گیرنده خوددرای کنید.

رئیس پلیس فتا استان #آذربایجان‌شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد که بر روی پیامک‌ها و لینک‌های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریت‌های #سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا