تبریز-1شهر و شورا -1

برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ سازمان‌های پسماند، آرامستان‌ها، میادین و ساماندهی مشاغل و کشتارگاه تبریز بررسی شد

برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ سازمان‌های پسماند، آرامستان‌ها، میادین و ساماندهی مشاغل و کشتارگاه تبریز بررسی شد

برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ سازمان های مدیریت پسماند، آرامستان‌ها، میادین و ساماندهی مشاغل شهری و کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز در صد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش  باش خبر وبه نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، صد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر صبح امروز چهارشنبه با موضوع بررسی #برنامه و #بودجه سال #۱۴۰۲ سازمان های شهرداری #تبریز در عمارت ساعت تبریز آغاز شد.

در ابتدای صد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر #تبریز، حبیبه هراتی مدیرعامل سازمان #مدیریت_پسماند_شهرداری تبریز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی در خصوص برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ این سازمان اظهار کرد: بودجه پیش بینی شده سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در سال جاری، ۴۷ میلیارد پیش بینی شده بوده که این رقم در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۱۰ میلیارد در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام رسول برگی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای این جلسه اظهار کرد: یکی از اساسی ترین مشکلات سازمان مدیریت پسماند در حوزه ماشین آلات و تجهیزات بوده که این مجموعه از این بابت دارای مشکلات انبوه است، لازم است در بودجه سال آینده برای این امر اقدامات و تصمیمات جدی در نظر گرفته شود.

وی ابراز کرد: یکی دیگر از موضوعات مربوط به حوزه پسماند این است که شرق تبریز نخاله گاه ندارد، آیا در برنامه و بودجه سال آینده برای این امر تدابیری اتخاذ شده است یا خیر، موضوع دیگر هم مربوط به عدم همکاری برخی از کارگروه های ساماندهی در راستای جمع آوری حیوانات بلاصاحب بوده که باید در این راستا هم اقدامات لازم اجرایی شود، متاسفانه سگ های بلاصاحب موجب نارضایتی برخی از شهروندان شده است.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم مربوط به سازمان پسماند این است که برای پرسنل و خانواده هایشان برنامه هایی در نظر گرفته شود چراکه اگر این زحمت کشان در شهر فعالیت نداشته باشند شاهد اتفاقات ناگوار در سطح شهر خواهیم بود.

حجت الاسلام برگی در ادامه سخنان خود یادآور شد: موضوع ایمنی کارگران هم یکی دیگر از مباحثی است که در برخی از مناطق رعایت نمی شود، لازم است در این خصوص اقدامات مورد نیاز اجرایی شود، همچین طرح هایی همچون گلماند و … مد نظر قرار گیرد.

علی نوای باغبان، نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه این جلسه بیان کرد: همانطور که مستحضرید کارگران سازمان پسماند همواره در معرض خطر هستند، آیا برای این کارکنان مزایا و برنامه هایی در روند برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است، لازم است در این خصوص توضیحاتی به ما ارائه شود، همچنین در راستای پدیده زباله گردی هم نگرش های سازمان بیان شود.

احد صادقی، رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه بیان کرد: یکی از وظایف اولیه و ذاتی شهرداری جمع آوری زباله بوده که از قدیم الایام شاهد این امر در شهرمان بوده ایم، ما باید در سیاست گذاری ها توجه و عنایاتمان به موضوعات مهم حوزه پسماند بیشتر باشد در حالیکه این موضوع گاها مورد غفلت قرار گرفته و از طرفی هم موجب نارضایتی مردم می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا