تبریز-1شهر و شورا -1

بررسی گزارش طرح ساماندهی وانت‌بارها

گزارش طرح ساماندهی وانت‌بارها در نخستین جلسه کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در سال جدید بررسی شد.

به گزارش باش خبر وبه نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تبریز، بیست و ششمین جلسه کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری این شورا صبح امروز با دستور جلسه گزارش ساماندهی وانت‌بارها برگزار شد.

احد صادقی، رئیس کمیسیون #محیط‌زیست و خدمات شهری #شورای اسلامی شهر #تبریز در ابتدای این جلسه با تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: فرصت را مغتنم شمردیم تا موضوع ساماندهی #وانت‌بارها را از ابتدای سال جدید پیگیری کنیم. در سال گذشته #شهرداری اقداماتی در این خصوص انجام داده و آرامش و اتفاقات خوبی هم برای شهر رخ داد اما قبل از عید و با وجود #ترافیک‌های ایجاد شده، به خاطر قرار گرفتن در روزهای پایانی سال و حال و هوای عید، نسبت به جمع‌آوری #وانت‌بارها اقدام نشد.

وی افزود: روز گذشته بازدیدی از وضعیت #بازارچه‌ها و وانت‌بارها در سطح یکی از مناطق داشتیم. شکر خدا مشکل جدی در این حوزه وجود نداشت و اگر معدود وانت‌های موجود نیز در بازارچه موجود مدیریت و ساماندهی شود، می‌تواند به تسهیل خرید مردم کمک کند.

صادقی ادامه داد: در طرح ساماندهی بنابر این بود که وانت‌بارهای توقیف‌شده، در زمان ترخیص مکان مشخصی داشته باشند تا مجدداً موجب ترافیک نشوند اما آنچه امروز دیده می‌شود، سردرگمی و تداوم شرایط قبلی است.

محمدحسن اسوتچی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در رابطه با طرح جمع‌آوری وانت‌بارها از سطح شهر تبریز اظهار داشت: بایستی قبل از اقدام، بررسی‌های همه‌جانبه صورت می‌گرفت و سپس وارد روند اجرایی می‌شدیم. بر همین اساس مسائلی که قبلاً تجربه شده‌اند بایستی در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر قرار گیرد تا نتیجه مناسب و مطلوب حاصل شود.

غلامرضا احمدی، نائب رئیس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: در جریان زحمات و تلاش‌های شهرداری در خصوص ساماندهی وانت‌بارها هستیم و از این بابت قدردانی می‌کنیم. لازمه اینکه بتوانیم نظارت صحیحی داشته و همراه با حمایت از اجرای ساماندهی بتوانیم پاسخگویی لازم را داشته باشیم، این است که به موضوع اشراف داشته در جریان کامل اقدامات و طرح باشیم.

وی افزود: اگر مسیر به درستی آغاز و طی شود، با طی تدریجی فرآیند می‌توان به نتیجه دست یافت. درخواست ما ارائه مکتوب طرح ساماندهی وانت‌بارها به شورا است.

احمدی ادامه داد: همچنین بایستی به این موضوع توجه داشت که خرید از وانت‌بارها یک پاسخ به نیاز مردم است و این پاسخ باید به صورت صحیح پاسخ داده شود. در این خصوص می‌توان با ایجاد بازارچه‌های محلی به نیاز مردم جهت دسترسی به مراکز عرضه محصولات مختلف پاسخ داد.

احد صادقی، رئیس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه این جلسه اظهار داشت: برای اینکه شورا بتواند به اجرای طرح ساماندهی وانت‌بارها کمک کند، باید در جریان این طرح قرارگرفته و جزئیات آن به صورت مکتوب به شورا ارائه شود.

وی افزود: باید به برنامه‌ریزی و مدیریت داده محور در خصوص احداث بازارچه‌های محلی توجه کرد تا خدمات‌رسانی به نحو مطلوب‌تری صورت پذیرد. مدیریت داده محور در سایر حوزه‌های فعالیت سازمان میادین نیز می‌تواند به عملکرد بهتر این سازمان کمک کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا