تبریز-1شهر و شورا -1

بررسی و تصویب آیین نامه نگهداری و اداره هیئت امنایی کاخ موزه شهرداری تبریز

ادامه آیین نامه نگهداری و اداره هیئت امنایی کاخ موزه شهرداری تبریز در پنجاه و سومین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکار شورای اسلامی شهر تبریز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش باش خبر وبه نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تبریز، پنجاه و سومین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکار شورای اسلامی شهر تبریز با حضور اعضا و کارشناسان این کمیسیون در صحن عمارت ساعت برگزار شد.

سید کاظم زعفرانچیلر، رئیس کمیسیون #سرمایه‌گذاری، #گردشگری و بهبود فضای کسب و کار #شورای_اسلامی شهر تبریز در ابتدای این جلسه اظهار کرد: دستور جلسه امروز کمیسیون مربوط به ادامه بررسی آیین نامه نگهداری و اداره هیئت امنایی #کاخ_موزه_شهرداری #تبریز در #عمارت ساعت بوده که در این راستا نظرات نهایی مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکار شورای اسلامی شهر #تبریز در ادامه سخنان خود ابراز کرد: باتوجه به اینکه زیرساخت‌های گردشگری یکی از مهم‌ترین موضوعات توسعه شهری است، لذا تصمیم بر این شد تا شرکت توسعه گردشگری شهرداری تبریز تاسیس شود.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در ذیل این شرکت که می‌تواند فعالیت‌های مجموعه را در چارچوبی منسجم هدایت کند، بنابراین برخی از اماکن تاریخی از اهمیت خاص برخوردار بوده و شاید نیاز باشد برای هر کدام از آنها چارچوبی مجزا تعریف شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکار شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنانش اذعان کرد: یکی از این اماکن تاریخی مهم، عمارت ساعت بوده که از نظر سیاسی اجتماعی دارای اهمیت بسیاری است.

حجت الاسلام زعفرانچیلر افزود: کارشناسان کمیسیون در راستای این امر آیین نامه ای برای نگهداری از کاخ موزه شهرداری تهیه و تدوین کرده اند که پس از تکمیل و تصویب نهایی، به صحن علنی شورای شهر ببریم تا به دنبال تصویبش عملیات اجرایی آن شروع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: اکنون عملیاتی مبنی بر مرمت بنای تاریخی عمارت ساعت در حال اجرایی شدن است، باید شرکتی که مرمت را بر عهده گرفته به صورت دقیق اقداماتش را گزارش کند تا هیچ صدمه‌ای به عمارت نرسد چراکه این عمارت تاریخی میراثی از گذشتگان برای آیندگان بوده و ما امانت‌دار هستیم که باید از آن حفظ و نگهداری شود.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکار شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در خصوص شرکت توسعه گردشگری گفت‌وگوهایی با آقای شهردار داشته ام و موضوع را با وی در میان گذاشته ام، منتهی لازم است ابتدا یک سری زیرساخت های گردشگری را تقویت کرده و اماکنی را که می‌خواهیم ذیل اداره مذکور ببریم در نظر یگیریم و راجع‌به آنها تصمیم گیری هایی داشته باشیم.

حجت الاسلام زعفرانچیلر در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: استفاده انحصاری از اماکن تاریخی و گردشگری اقدامی مطلوب نیست، و باید استفاده اداری از اماکن تاریخی ممنوع شود که اگر لازم باشد در این خصوص به آقای شهردار در این خصوص تذکراتی می‌دهیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا