تبریز-1شهر و شورا -1

بررسی مشکلات دفن و پوشش‌دهی زباله‌گاه مرکزی شهرداری تبریز

مشکلات دفن و پوشش‌دهی زباله‌گاه مرکزی شهرداری تبریز در بیستمین جلسه سال دوم کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز بررسی شده و اعضای کمیسیون بر رفع کاستی ها تاکید کردند.

دستور دوم جلسه  نیز مربوط به بررسی آخرین اقدامات مدیریت بحران شهرداری تبریز در سال جاری و اقدامات صورت پذیرفته در خصوص آلودگی هوا بوده که در این رابطه هم مباحثی را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

در ابتدای بیستمین جلسه سال دوم کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز، حبیبه هراتی، سرپرست سازمان مدیریت #پسماند_شهرداری #تبریز در خصوص #مشکلات_دفن و پوشش‌دهی #زباله‌گاه مرکزی گزارشاتی ارائه داد.

#احد_صادقی، رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص اظهار کرد: چندی پیش به همراه اعضا و کارشناسان کمیسیون از مرکز دفن پسماند بازدیدی داشتیم و از نزدیک در جریان روند امورات قرار گرفتیم.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: اکنون میخواهیم بدانیم نحوه عمل در مرکز دفن پسماند گزارش به روز را به دست بیاوریم، همچنین برنامه های سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در راستای این امر برای آینده را بدانیم.

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: باید برای لندفیل های مجموعه پسماند کمترین زباله را منتقل کنیم تا هم از لحاظ زمان و هم مدیریت پسماند بتوانیم یک سری اقدامات مهم را عملیاتی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: طبق گزارشات ارائه شده و مدارک موجود نهایتا ۱۰ درصد زباله هایی که به مرکز پسماند می رود، می تواند به کمپوست تبدیل شود، ظاهرا در این باره نیز اقداماتی صورت می گیرد.

صادقی در بخشی از سخنانش عنوان کرد: چند روزی بود که مدل سایر شهرداری ها در خصوص دفن پسماند را بررسی می کردیم، دریافتیم که وضعیت آنها بهتر از ما بوده و باید ما هم همانند آنها عمل کنیم، واقعیت امر این است ما یک مقداری اشفتگی هایی در حوزه مدیریت پسماند داریم که باید نسبت به رفع مشکلات اقدام و تصمیمات جدی اتخاذ کنیم.

رییس کمیسیون #محیط_زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز افزود: ما باید در حوزه پسماند بهترین نوع جمع آوری را داشته باشیم تا از لحاظ بهداشتی هم شاهد اقدامات بهتر شویم.

وی در ادامه سخنان خود مطرح کرد: استفاده از ظرفیت مراکز و شرکت های دانش بنیان موضوعی بسیار مهم بوده که ما جست و گریخته آن را پیگیری می کنیم ، باید در این راستا اتفاقات قوی رخ دهد تا شاهد اقدامات موثری باشیم.

صادقی با بیان اینکه باید در حوزه برآورد مدیریت پسماند یک مقدار نگاه های متفاوتی داشته باشیم، ادامه داد: ارتباط بین دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری با مراکز اجرایی یکی از موضوعاتی است که باید ما برای این امر پیش قدم شویم تا واسط بین مدیریت شهری و این مراکز باشیم چراکه در صورت همکاری این دو مجموعه گام های مثبتی را خواهیم برداشت.//شورا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا