تبریز-1شهر و شورا -1

«اوس» دنیا به حرکت پهلوانانه کاراته‌کار تبریزی در مسابقات آسیایی

باورش سخت است اما برای تشویق یک ورزشکار تبریزی، مسابقات کاراته پاراآسیایی با وقفه چند ‌دقیقه‌ای مواجه شد.

تا هفته پیش کمتر کسی فرزاد صفری را می‌شناخت و نام این ‌‌#کاراته‌کار به گوش کمتر کسی رسیده بود؛ اما امروز معروف‌ترین ‌کاراته کار تبریزی و حتی ایرانی است و این شهرت علاوه بر مدال خوشرنگ طلاییش در مسابقات پارا کاراته آسیای به خاطر حرکت پهلوانی و زیبای این ‌#کاراته‌کار دوست داشتنی در این مسابقات بود.

منش و راه و رسم پهلوانی #کشتی‌گیران #ایران همواره زبانزد جهانیان بوده است. از حرکت تختی در مسابقات جهانی که پای مصدوم حریفش را نگرفت تا 35 سال پیش که عسگری محمدیان بعد از شکست در فینال المپیک سئول، حریف پیروزش را بر دوش گرفته و در سالن چرخاند. ورزش اول کشور همیشه به پوریای ولی‌ها و تختی‌ها بالیده است.

اما، حالا فرزندی از دیار #سهند، پرچم ایران را بر فراز پهناورترین قاره #جهان برافراشته است.

سهم ایران در این دوره از #مسابقات 4 طلا و یک نقره بود. اما طلای فرزاد، خوش رنگ‌ترین مدال مسابقات بود و حرکت و منش پهلوانی‌ش نیز، فرزاد را تا ابد در ذهن ها ماندنی کرد.

فرزاد صفری، کاتا کار آذربایجان‌شرقی متولد سال 1370 فرزند مرحوم صمد صفری مربی کاراته آذربایجان‌شرقی است.

مرحوم صمد صفری دوست داشت فرزندش نیز راه پدر را طی کند. به همین جهت فرزاد از همان دوران کودکی کاراته را نزد پدر به عنوان نخستین مربی‌اش فرا گرفت.

از آنجا که در مرام و‌ منش ما ایرانی‌ها نیکی و خوبی هیچگاه رنگ نمی‌بازد، بعد از درگذشت پدر فرزاد، آموزش وی متوقف نشد و احد شاهین #قهرمان کاراته #جهان و #آسیا جوانمردانه و خالصانه مربیگری فرزاد صفوی را بر عهده می‌گیرد.

تلاش‌‌های‌ پدر فرزاد، احد شاهین مربی بامرام و البته خود فرزاد در اولین حضورش در رقابت‌های بین‌المللی به ثمر نشست و فرزاد صفری موفق به کسب عنوان قهرمانی مسابقات سندرم داون کلاس K۲۲ آسیا شد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا