تبریز-1شهر و شورا -1

ارائه طرح “حمایت از خانواده و جوانی جمعیت”

طرح "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" با فوریت عادی، توسط حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر در صد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز ارائه شد.

به گزارش باش خبر وبه نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر صبح امروز یکشنبه در صد و سی و پنجمین جلسه علنی اظهار کرد: موضوع طرح در رابطه با سیاست های کلی خانواده، ابلاغی در ۱۳ شهریور ۹۵ و قانون تعالی خانواده و #جوانی_جمعیت مصوب ۱۹ آبان ۱۴۰۰ در #مجلس_شورای _اسلامی ، احساس بر این شد که ضروری است #شهرداری_تبریز یک سری اقدامات در راستای حمایت و ترغیب در رابطه با #فرزندآوری یا حمایت های دیگر این اتفاق بیفتد.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: هدف از ارائه این طرح یکی تسهیلات ویژه و عملی به منظور تشویق و ترغیب و حمایت از #کارکنان_شهرداری در راستای طرح جوانی جمعیت بوده و دیگری هم افزایش رفاه و سلامت خانواده های کارکنان است.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری، #گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز افزود: یکی از تکالیف ارائه شده در این طرح مربوط به بحث مهد کودک بوده که شهردار تبریز در این راستا اعلام کرده اند که در سال جاری ۲۰ خانه مادر و #کودک ایجاد و راه اندازی خواهد شد منتهی ۱۰ مورد از اینها می تواند به نزدیک ترین مناطق شهرداری باشد تا هم شهروندان و هم کارکنان از آنها استفاده کنند.

حجت الاسلام #زعفرانچیلر افزود: موضوع بعدی افزایش حق مهدکودک کارکنان بوده و سومین موضوع هم بانوانی که فرزند زیر ۶ سال دارند اگر امکانش باشد دورکاری در نظر گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: بن های رفاهی در مرخصی های دروان زایمان که قطع می شود، در این طرح در خصوص بن های رفاهی نیز مواردی مطرح شده است، پرداخت وام قرض الحسنه نیز یکی دیگر از مباحث است که در این طرح مد نظر قرار گرفته است.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز اذعان کرد: تعاونی مسکن نیز موضوع دیگری است که در این طرح به آن اشاره هایی شده، در خصوص هدیه تولد فرزندان و هدیه ازدواج نیز مباحثی در طرح مطرح شده است.

گفتنی است طرح “حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” با فوریت عادی، توسط حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر در صد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز ارائه و به منظور بررسی به کمیسیون های مربوطه ارجاع شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا