تبریز-1شهر و شورا -1

اجرای برنامه‌های متنوع در طرح شهر دوستدار کودک

نماینده شورای اسلامی شهر تبریز در شورای اجرایی شهر دوستدار کودک با ارائه پیشنهاداتی در حوزه شهر دوستدار کودک، به تشریح برنامه‌های آن پرداخت.

نماینده شورای اسلامی شهر تبریز در شورای اجرایی شهر دوستدار کودک با ارائه پیشنهاداتی در حوزه شهر دوستدار کودک، به تشریح برنامه‌های آن پرداخت.

به گزارش  باش خبر وبه نقل از شهریار، حجت الاسلام سید کاظم #زغفرانچی‌لر صبح امروز در جلسه شورای اجرایی شهر دوستدار #کودک اظهار کرد: حدود یک چهارم جمعیت شهر #تبریز را کودکان تشکیل می‌دهند و بر همین اساس باید به صورت جدی در #حوزه_شهر #دوستدار_کودک ورود کنیم.
وی با بیان اینکه طبق تعریف یونیسف افراد زیر ۱۸ سال کودک محسوب می‌شوند، افزود: هم‌افزایی با سمن‌ها، احداث و تجهیز خانه‌های مادر و کودک که تعدادی در بخش‌های خصوصی تاسیس شده است، اختصاص یکی از سالن‌های# پارک_ باغشمال به پارک کتاب، تهیه نشان افتخار شهر دوستدار کودک توسط روابط عمومی، راه‌اندازی رسانه تخصصی کودک با همکاری آموزش و پرورش و کانون فکری، مکاتبه با زیرمجموعه‌های دخیل شهرداری تبریز، فراخوان برای لوگو و نشان شهر دوستدار کودک، تجهیز یکی از پارک‌ها طرح‌های هستند که می‌توان در حوزه شهر دوستدار کودک اجرایی کرد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اختصاص یک سینما به کودکان، استفاده از ظرفیت های روابط عمومی در حوزه کودک، تهیه اطلس کودک با استفاده از داده‌ها، انتخاب مناطق ۲، ۷،۱۰ به صورت پایلوت برای اجرای برخی طرح‌ها، از جمله مصوبات شورای اجرایی شهر دوستدار کودک است که بلاتکلیف مانده‌اند.

زعفرانچی‌لر با اشاره به اینکه ۱۰ محور برای شهر دوستدار کودک تعریف شده که آنها را در سه محور اصلی مطرح کردیم، تصریح کرد: در حوزه شهر دوستدار کودک به صورت تخصصی سه شاخص ایمنی و امنیت، اوقات فراغت و تفریح و فرهنگی و آموزشی نیازمند برنامه ریزی دقیق و پرداخت بیشتر هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه ایمنی و امنیت شهر دوستدار کودک تامین روشنایی مدارس و پارک ها، حفاظ سازی کانال‌ها و جوب‌های سطح شهر، اطمینان از امنیت پارک‌ها در تمام شبانه‌ روز و نصب دوربین‌ها در برخی از پارک‌ها با محوریت اماکن بازی پارک‌ها از مقوله‌های مهمی است که نیاز به بررسی دارد، تصریح کرد: هم‌افزایی با ارگان‌های دیگر در راستای کاهش جرایم مربوط به کودکان از جمله تکدی گری، زباله‌گردی، مواد مخدر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه آسیب‌های سایبری برای کودکان و استفاده از ظرفیت فرهنگسراها برای آموزش از برنامه هایی است که سال آینده فرصت برای اجرا دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا