اخبار

زمین‌های شهرک‌های صنعتی تنها برای تولید است

رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: زمین‌های شهرک‌های صنعتی مختص تولید بوده و خرید و فروش این زمین‌ها باید در این راستا باشد.

موسی خلیل اللهی روز دوشنبه در جلسه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، افزود: چنانچه خرید و فروش اراضی در این مکان ها که برای فعالیت های اقتصادی تدارک دیده شده اند، در سایر حوزه ها به انجام برسد، دستگاه قضائی با جدیت پیگیری کرده و با متخلفان برخورد می کند.

وی اظهار کرد: فلسفه وجودی شهرک های صنعتی تامین زمین برای واحدهای تولیدی با هدف توسعه اقتصادی و رفاه عمومی و جلوگیری از بیکاری است که بر همین اساس خرید و فروش زمین‌هایی که منجر به تولید و اشتغال نمی‌شود به هیچ عنوان قابل‌قبول نیست.

خلیل اللهی همچنین با بیان اینکه وجود مناطق آزاد صنعتی و تجاری در کشور که منطقه ارس در آذربایجان شرقی قرار دارد برای تولید و صادرات کالا به خارج از کشور تعریف شده است، تلاش همگانی برای توسعه اقتصادی و تجاری این مناطق را خواستار شد.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری های مشروع به منظور ارتقا و جهش تولید و به‌ تبع آن اشتغال در استان تاکید کرد و افزود: مناطق آزاد تجاری و صنعتی باید برای تولید و صادرات کالا به خارج از کشور نقش مهم و برجسته داشته باشند که طبق همین چشم انداز واحدهای تولیدی مستقر در این مناطق باید امکان صدور کالا را داشته باشند.

به گزارش باش خبر وبه نقل از ایرنا، در این جلسه مسائل و مشکلات مربوط به کارخانه آرد گندم با شرکت شهرک های صنعتی استان و مسائل و مشکلات شرکت ماسه ریز با صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا