اخبار

سَکیز گروه اُتینگ کُر اِدِگِچه تلاش دادُلار

گروه‌های جهادی منطقه سعدی نقشی مهم در رویدادهای اجتماعی و فرهنگی این منطقه دارند که در مهار آتش پارک بمو نیز این گروه‌ها موثر و نقش‌‌آفرین بودند.

  آتش گرفتن مراتع و جنگل‌ها یکی از نتایج گرم شدن هوا و به دنبال آن خشکسالی‌های پی در پی است که امسال شدیدتر از دیگر سال‌ها در استان فارس وجود دارد. از ابتدای سال تاکنون بارها مراتع و جنگل‌های استان فارس دچار حریق شده که نمونه آن شب گذشته در ارتفاعات بمو رخ داد.
بر اساس گزارش محیط زیست استان فارس آتش از یکشنبه 9 خردادماه به جان پارک ملی بمو افتاد که بامداد امروز با تلاش همه اقشار مهار شد. براساس این گزارش با تلاش بی‌وقفه محیط‌بانان، آتش نشانی شیراز، نیروهای بسیح مردم شهرک سعدی و روستاهای اطراف پارک ملی بمو و سمن‌های محیط زیستی  امروز 10 خرداد آتش مهار شد.
گروه‌های جهادی منطقه سعدی نقشی مهم در رویدادهای اجتماعی و فرهنگی این منطقه دارند که در مهار آتش پارک بمو نیز این گروه‌ها موثر و نقش‌‌آفرین بوده‌اند. کاظم افضلی فرمانده حوزه مقاومت سلمان در گفت‌وگو با خبرنگاران در این باره اظهار داشت: به صورت کلی 16 گروه جهادی در شهرک سعدی فعال هستند که حوزه مقاومت سلمان نیز 2 گروه دارد.
وی با اشاره به حضور گروه‌های جهادی در مهار آتش‌سوزی پارک ملی بمو گفت: در مهار آتش‌سوزی شب گذشته 8 گروه جهادی فعال بودند و غیر از آن دیگر بسیجیان نیز برای خاموش کردن آتش وارد عمل شدند که تقریباً 150 نفر حضور داشتند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا