اخبار

رصد محسوس و نامحسوس صنوف در شیراز؛ ۶۰ واحد صنفی غیر مجاز پلمب شد

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس استان فارس از نظارت‌های محسوس و نامحسوس مستمر بر صنوف خیابان‌های اطراف زند و دیگر اصنافی که بیشترین اعلام شکایت را دارند، خبر داد.

در پاسخ به این سؤال که چرا در برخی از خیابان‌ها مثل انوری و دروازه کازرون در راستای محدودیت‌های کرونایی با دیگر صنوف این شهر هماهنگی ندارند، اظهار داشت: غالب صنوف مستقر در این راسته‌های شهری، جزء گروه یک مشاغل در تقسیم‌بندی ستاد پیشگیری از کرونا هستند و شامل محدودیت فعالیت نمی‌شوند.
وی با بیان اینکه صنوف گروه یک نظیر خواروبار فروشان، میوه و تره بار فروشان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز مکلف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط انتظامی هستند، گفت: صنوفی که پای‌بند به رعایت مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا نباشند، برابر قانون توسط تیم‌های مشترک و تلفیقی ادارات اعمال قانون و از فعالیتشان جلوگیری می‌شود.
 رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس استان فارس افزود: بر اساس مصوبه ستاد کرونای استان، ناجا در هر شهرستان ، پشتیبان سازمان‌های اجراکننده قانون است.
وی با تأکید بر اینکه اداره اماکن استان بر اساس قانون عمل می‌کند، بیان کرد: بازرسان اماکن استان به‌صورت نامحسوس و محسوس از تمامی صنوف بازدیدهای روزانه خود را انجام می‌دهند و همچنین بر اساس قانون نظام صنفی و به استناد آیین‌نامه اماکن که در راستای بند 14 ماده 4 قانون انتظامی تدوین‌شده است، در بخش‌های مختلف هرگونه مواردی را که در حوزه اماکن عمومی و مراکزی که با عموم مردم سروکار دارند به‌طور دقیق نظارت و جهت تامین نظم و امنیت شهروندان با متخلفین برخورد می‌کند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا