اخبار

مدرن‌ترین کتابخانه آذربایجان شرقی در سهند افتتاح می‌شود

فرماندار شهرستان اسکو گفت: این کتابخانه به عنوان مجهزترین و مدرن‌ترین کتابخانه کشور با نقشه‌های استاندارد در روزهای پایانی عملیات اجرایی قرار داشته است و مراحل نهایی خود را برای افتتاح و بهره برداری طی می‌کند.

بابک رضی منش در حاشیه بازدید از کتابخانه شهید حاج قاسم سلیمانی فاز ۲ شهر جدید سهند در جمع خبرنگاران، با اشاره به این‌که کتابخانه سهند بعد از کتابخانه مرکزی تبریز بزرگ‌ترین کتابخانه استان است، افزود: مساحت سایت این کتابخانه ۳۴۰۰ متر مربع و زیربنایی بالغ بر ۳۰۰۰ مترمربع و در سه طبقه با سازه فلزی است.

وی بیان کرد: این کتابخانه دارای بخش‌های مختلف از قبیل سالن آمفی تاتر، سالن های مطالعه مجزا برای خواهران و برادران، سالن جلسه، اتاق بازی کودکان، بخش نوجوانان، اتاق های مطالعه تک نفره و گروهی برای پژوهشگران و محققین، بخش نشریات و محل عرضه انتشارات، مخزن کتاب و بخش عرضه فایل دیجیتالی کتب، نشریات، پایان نامه ها و مقالات معتبر علمی است که به دلیل ایجاد فضاهای مذکور با احتساب نیازمندی های جامعه امروزی یک کتابخانه منحصربفرد است.

وی با بیان این‌که کتابخانه فاز دو سهند قابلیت راه اندازی بخش تولید و تبدیل کتب کاغذی به کتب صوتی و دیجیتالی و نیز تولید برنامه‌های مختلف علمی و فرهنگی به صورت مجازی متناسب با نیازهای جامعه برای رده های سنی مختلف را داراست، افزود: در این کتابخانه ۴۷۰ متر فقط مخزن در نظر گرفته‌ شده که ظرفیت گنجایش ۲۰۰ هزار جلد کتاب را دارد.

فرماندار شهرستان اسکو گفت: محوطه کتابخانه فاز ۲ سهند حدود ۲۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و محل مناسبی برای استراحت اعضای کتابخانه و حتی محلی برای برگزاری برخی مراسمات فرهنگی است ابراز امیدواری کرد این کتابخانه تبدیل به الگویی کشوری شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرانه فضاهای کتابخانه ای در شهر سهند ۰,۷۵ مترمربع برای هر ۱۰۰ نفر است که با بهره برداری از کتابخانه فاز ۲ این رقم به سه مترمربع خواهد رسید.

فرماندار اسکو با بیان این‌که یک کتابخانه نیز در فاز ۴ شهر جدید سهند در داخل پارک هفت هکتاری در حال اجرا است، افزود: سیاست انجمن شهرستان احداث کتابخانه با کارکرد محله ای و در پارک‌های سطح شهر است تا امکان دسترسی شهروندان عزیز را فراهم کند.

//ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا