اخبار

۵۰ هزار پرس غذای گرم طی ماه رمضان بین نیازمندان مراغه توزیع می‌شود

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه با اشاره به اجرای طرح اطعام مهدوی گفت: با حمایت خیران شهرستان در طول ماه مبارک رمضان ۵۰ هزار پرس غذای گرم بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

اکبر ابراهیمی روز یکشنبه در آیین افتتاح آشپرخانه صنعتی اطعام مهدوی پادگان امام رضا (ع) مراغه افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) در پنج محور و رویکرد حمایتی در خدمت خانواده‌های نیازمند در طول ماه ضیافت الهی خواهد بود.

وی ادامه داد: در کنار توزیع غذای گرم در قالب اطعام مهدوی، بسته‌های معیشتی به صورت جیره خشک با حمایت خیران و این نهاد در اختیار حدود پنج هزار و ۵۰۰ خانوار زیرپوشش این نهاد قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت اجرای طرح حامی‌یابی برای حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر از ایتام و محسنین این شهرستان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای حمایت از آنان به جذب چهار هزار حامی نیاز داریم، بیان کرد: در اولین گام فرماندهی و کارکنان پادگان امام رضا (ع) در قالب ۸۰ حامی به اجرای این طرح پیوسته‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح مفتاح‌الجنه نیز اظهار داشت: در این طرح که اجرای آن از مراغه آغاز شده است، مدیران و مسئولان شهرستان از نزدیک با مشکلات اقشار نیازمند آشنا می‌شوند و اقدام لازم را انجام می‌دهند.

وی افزود: جمع‌آوری زکات فطریه نیز به عنوان پنجمین رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه در ماه مبارک رمضان با هماهنگی شورای زکات این شهرستان در روز عید فطر انجام شده و مبالغ طی ۲ روز در اختیار نیازمندان قرار داده می‌شود.

مسئول عقیدتی سیاسی پادگان امام رضا (ع) نیز در این آیین گفت: انجام اعمال خیر همانند روزه داری عبادتی ارزشمند به درگاه الهی است.

حجت الاسلام ناصر الهیاری افزود: حرکت های خیر از جمله اطعام و احسان به نیازمندان در جامعه اسلامی انتظاری است که از مومنان و متدیان می رود.

وی ادامه داد: مومنان در ماه مبارک رمضان می توانند به واسطه کمک ها خیر و اطعام نیازمندان، حمایت ها و کمک های خود را به سوی اقشار مستضعف جامعه سوق داده به صورتی که شخصیت آنان مورد تکریم قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ارتش جمهوری اسلامی نیز با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید به میهن اسلامی همواره در کنار خانواده ها نیازمند بوده و راه اندازی آشپرخانه صنعتی اطعام مهدوی در محل این پادگان با مشارکت کمیته امداد حرکتی برای کمک به نیازمندان در ماه ضیافت الهی است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا