اخبار

یک وجب از ایران را به چین نمی‌دهیم

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع مجالس آسیایی، تاکید کرد:ما نه یک متر زمین و نه حتی حق بهره‌برداری انحصاری از یک وجب خاک ایران را به چین و هیچ کشور دیگری نداده و نخواهیم داد.

، معصومه پاشایی‌بهرام، رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع مجالس آسیایی در یادداشتی به قرارداد ایران و چین پرداخت و نوشت: فارغ از هر صحبتی باید بدانیم ‫برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های مشترک ایران و چین، یک برنامه همکاری اقتصادی است و نافی همکاری با سایر کشورها نیست! تمام ابعاد آن باید مطالعه شود تا منافع ملت ایران تامین گردد و ‫مجلس به جد پیگیر بررسی تمام جوانب سیاسی، امنیتی و اقتصادی آن است.

نماینده مردم مرند و جلفا در ادامه یادداشت خود اظهار داشت: نه یک وجب از خاک کشور را به ‫چین می‌دهیم و نه سرباز چینی می‌آوریم! این وصله‌ها به کشوری که افتخار جوانانش ‫شهادت است، نمی‌چسبد و نشانه عجز و کوچکی دشمنان ملت ایران است!

وی ادامه داد: ما آماده‌ایم با هر کشوری برنامه همکاری داشته باشیم! ولی متاسفانه بعضی‌ها در جغرافیای ذهنشان، چند کشور بیشتر ندارندکه تاریخ گواه بدقولی و بدخواهی آنان نسبت به ‫ملت ایران است!آزموده را آزمودن خطاست، ‫برجام نافرجام باید برای ما درس عبرت شود.

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع مجالس آسیایی، تاکید کرد: اقتصاد ما، امروز نیازمند فرصت‌سازی و دیپلماسی اقتصادی با شعار آسیاست و این نوع برنامه‌های همکاری، نمونه‌ای از فرصت سازی‌هاست که امیدواریم با همکاری مجلس و دولت به سرانجام برسند.//فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا