اخبار

محیط زیست آذربایجان شرقی ۴ شهید و ۲ جانباز محیط بان تقدیم نظام کرده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان در راه مقابله با متخلفان زیست محیطی، چهار شهید و دو جانباز ۷۰ درصد تقدیم حفاظت از عرصه‌های طبیعی نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

حسن عباس نژاد در جمع نیروهای واکنش سریع یگان حفاظت محیط زیست استان، گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست با آماده باش کامل در ایام نوروز با انجام گشت و کنترل شبانه روزی در حوزه استحفاظی همواره از هرگونه تخریب و آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌کنند.

وی تاکید کرد: در ایام تعطیلات نوروز، زمینه برای بروز زمین ‌خواری و تصرف غیرمجاز در مناطق ملی نیز وجود دارد و بسیاری از افراد در این روزها اقدام به کاشت درخت یا دیوارکشی در زمین‌هایی بیرون از املاک خود می‌کنند، اما با نظارت و پایشی که یگان حفاظت محیط زیست خواهد داشت، در مناطق تحت حفاظت از طریق تعامل با دستگاه‌های اجرایی و استفاده از اطلاعات مردمی، جلوی این قبیل تخلفات گرفته می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های ارزشمند محیط بانان در انجام وظایف، افزود: محیط بانان در شرایطی سخت کار می‌کنند و افزایش حقوق آنان به واسطه ارتقای امتیازات مربوط به سختی کار، در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

عباس نژاد گفت: محیط بانان به صورت شبانه روزی در پاسگاه‌های محل خدمت با جان و دل از محیط‌های طبیعی استان محافظت می‌کنند.

وی گفت: ۱۳ درصد مساحت کل استان تحت مدیریت این اداره کل بوده و با ۵۸ باب پاسگاه محیط بانی، پست حفاظتی و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانی مدیریت و حفاظت می‌شود.

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، وی با بیان این‌که هرگونه نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی و تخریب طبیعت و محیط زیست به لحاظ قوانین و ضوابط، تخلف بوده و قابل پیگیری است، گفت: مردم و دوستداران محیط زیست می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی، گزارش خود را با شماره تلفن ۰۴۱-۳۳۳۴۳۵۱۳ در میان بگذارند.

//ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا