اخبار

انتخابات تماما الکترونیکی شوراها در تبریز

فرماندار تبریز از برگزاری انتخابات تماما الکترونیکی شوراها در تبریز خبر داد.

بهروز مهدوی، فرماندار تبریز در نشست با اصحاب رسانه در خصوص آمار ثبت نام کنندگان انتخابات شوراهای اسلامی‌اظهار داشت: در کل شهرستان تبریز ۵۶۸ نفر برای انتخابات شوراها ثبت نام کرده‌اند که ۵۰۱ نفر از تبریز و ۲۱ نفر از خسروشاه، ۲۲ نفر از سردرود، ۲۴نفر از باسمنج بوده‌اند.

وی ادامه داد: از نظر جنسیت ۴۷۸ نفر مرد و ۹۰ نفر زن هستند و ۵۰۱ نفر از شهر تبریز ثبت‌نام قطعی کرده‌اند که ۴۱۶ مرد و ۸۵ زن هستند.

فرماندار تبریز در خصوص مدرک تحصیلی ثبت نام کنندگان گفت: مدرک تحصیلی ۳۴ نفر دکترا، ۲۱۱ کارشناسی ارشد، ۲۴۳ نفر کارشناسی،۲ نفر کاردانی،۱۰ حوزوی و یک نفر دیپلم می‌باشد.

وی افزود: برای هر کرسی در تبریز ۳۸.۵ نفر،در شهر باسمنج برای هر کرسی پنج نفر، در سردرود هر کرسی ۴.۵ نفر و در خسروشاه برای هر کرسی چهار نفر ثبت‌نام کرده‌اند

مهدوی با اشاره به کاهش داوطلبین شوراها در این دوره ابراز داشت: در دور پنجم شورا ۷۵۰ نفر ثبت‌نام کرده بودند که در این دوره با ثبت‌نام ۵۶۸ نفر، آمار ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص بررسی وضعیت ثبت‌نام کنندگان گفت: با توجه به مقررات اطلاعات ۵۶۸ نفر ثبت نام کننده را به مراجع چهارگانه اداره اطلاعات، دادگستری، نیروی انتطامی‌و ثبت احوال می‌فرستیم که ده روز فرصت دارند نتیجه را به هیئت اجرایی بدهند.

فرماندار تبریز افزود: هیئت اجوایی تا ۲۲ فروردین مشغول تایید صلاحیت خواهند بود و بعد از آن نتایج به هیئت نظارت شهرستان داده و تا هفت اردیبهشت صلاحیت‌ها رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به زمان اعلام تایید یا رد صلاحیت عنوان کرد: هشتم اردیبهشت تایید یا رد صلاحیت اعلام شده و بعد از آن داوطلبین چهار روز فرصت شکایت به هیت نظارت استان دارند، در صورت اعتراض مجدد به هیئت نظارت استان شکایت مطرح می‌شود. داوطلبین کلانشهرها می‌توانند در صورت اعتراض به رد صلاحیت به هیئت نظارت مرکز شکایت کنند.

مهدوی در خصوص زمان اعلام اسامی‌نامزدها توضیح داد: فرمانداری ۱۷ خرداد آگهی اسامی‌نامزدهای تایید شده را به صورت اطلاعیه اعلام و از ۲۰ تا ۲۶ هفت روز زمان تبلیغات شهر و روستا، ۲۷ خرداد ممنوعیت تبلیغات و ۲۸ خرداد انتخابات شوراها همراه با انتخابات ریاست جمهوری است.

فرماندار تبریز با اعلام نحوه برگزاری انتخابات گفت: در این دوره در شهر تبریز انتخابات شورای شهر تماما الکترونیکی است و فرد رای دهنده بعد از احراز هویت کد چهاررقمی‌کاندیداها را وارد می‌کند. البته این انتخابات تمام الکترونیکی شوراها مختص شهر تبریز است.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از داوطلبین در فضای مجازی شروع به تبلیغات کرده‌اند، یادآور شد: اینکه افراد در فضای مجازی نظرات خود را به عنوان یک فرد عادی اعلام کنند مشکلی ندارد و قانون هم در این خصوص ممنوعیتی نداشته است.

//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا