اخبار

ثبت نام ۶۰ داوطلب عضویت در شوراهای شهر بوشهر در روز نخست قطعی شد

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری بوشهر روز پنجشنبه به نقل از خسرو دهقانی افزود: از شمار ثبت نام شدگان در روز نخست ۵۶ نفر مرد و چهار نفر زن هستند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۵ داوطلب در شهرستان بوشهر شامل هشت نفر در بندر بوشهر، ۶ نفر عالی‌شهر و یک نفر در شهر چغادک برای شورای شهر ثبت نام کردند.

دهقانی اضافه کرد: همچنین در شهرستان گناوه ۶ نفر، کنگان ۱۳ نفر (سه نفر سیراف، هفت نفر بنک و سه نفر در بندر کنگان)، یک نفر در بندر امام حسن شهرستان دیلم برای شورای اسلامی شهر ثبت نام کردند.

مدیرکل سیاسی و تقسیمات کشوری و دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: در شهرستان جم چهار نفر (یک نفر در شهر ریز و  سه نفر در شهر جم)، یک نفر در عسلویه، ۶ نفر دیر ،۲ نفر دشتی و ۱۲ نفر در شهرستان دشتستان دیگر داوطلبان ثبت نام شده روز نخست شوراهای اسلامی شهرهای استان بوشهر هستند.

وی یادآور شد: داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرهای استان بوشهر برای ۱۱۰ کرسی در ۴۰ شهر استان بوشهر باهم رقابت می‌کنند.

 دهقانی اضافه کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا شمار شعبه‌های رای گیری انتخابات شوراهای شهر و روستا از ۸۳۶ شعبه در سال ۹۶ با ۱۰.۲۱ درصد افزایش به ۸۴۲ شعبه و شمار صندوق‌های رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری نیز از ۹۶۱ شعبه با ۱۶.۰۶ درصد به ۹۲۸ صندوق افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مردم استان بوشهر باید در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا برای ۴۳۷ شورای شهری و روستایی یکهزار و ۴۹۳ عضو انتخاب کنند که از این شمار ۲۱۰ عضو در قالب ۴۰ شورای شهر و یکهزار و ۲۸۳ عضو در قالب ۳۹۷ شورای روستایی انتخاب می‌شوند.

دهقانی بیان کرد: دشتستان با ۱۰۶ شورا و ۳۶۸ عضو بیشترین تعداد شوراهای شهر و روستا و کنگان با ۱۲شورا و ۴۸ نفر عضو کمترین شمار شوراها را در استان بوشهر دارند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

///ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا