اخبار

معاون وزیر ورزش: تشکل‌های مردم نهاد باید اخلاق‌مدار باشند

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: تشکل‌های مردم نهاد باید اخلاق‌مدار بوده و اگر متخلفی را در بین خود دیدند، خودشان آن را حذف کنند.

محمدمهدی تندگویان، روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی اتفاق در تبریز افزود: اگر خلافی در تشکل های مردم نهاد بروز کرد باید اعضا خودشان متخلف را شناسایی و آن را از مجموعه کنار بگذارند و نگذارند تشکل آن ها قربانی فرد فاسدی شود.

وی اظهار داشت: اعضای تشکل های مردم نهاد نباید به همدیگر انگ بزنند و با رفتن به حاشیه موجب تضعیف تشکل های مردم نهاد شوند بلکه باید به همدیگر کمک کنند و با هم افزایی در جهت اهداف تشکل خود تلاش کنند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه عدم رعایت اخلاق ضربه های سنگینی به تشکل های مردم نهاد وارد می کند، گفت: باید در مجموعه تشکل های مردم تشکیلاتی برای رعایت اخلاق و مدیریت خوب ایجاد شود تا از بروز تخلف و فساد در مجموعه جلوگیری کند.

تندگویان، با اشاره به طرح ملی ارزیابی و رتبه بندی سازمان های مردم نهاد ادامه داد: این طرح برای نخستین بار در این سازمان انجام شد تا کارهای داوطلبانه و خیرخواهانه استاندارسازی شود.

وی با بیان اینکه عدم استانداردسازی کارهای داوطلبانه موجب بروز برخی سواستفاده ها، خطاها و تخلفات می شود، یادآوری کرد: هم اکنون حدود ۳ هزار و ۴۰۰ سمن و تشکل مردم نهاد در کشور وجود دارد که حدود ۲ میلیون جوان در آن ها عضویت دارند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: استانداردسازی کار داوطلبانه مانع از سوءاستفاده افراد از جامعه هدف شده، از هدرروی منابع جلوگیری می کند و استفاده از کمک های خیران هدفمند می شود.

تندگویان، با تاکید بر اطلاع رسانی کارهای داوطلبانه و خیرخواهانه در جامعه، افزود: این کار موجب می شود تا مدل و چگونگی کار خیر در جامعه ترویج یابد و افراد علاقه مند برای انجام کار داوطلبانه با نوع کار آشنا شوند.

۹ سازمان مردم نهاد در کشور در رتبه بندی A پلاس قرار گرفتند

دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی اتفاق نیز در این مراسم با اشاره به روند طرح ملی ارزیابی و رتبه بندی سازمان های مردم نهاد، گفت: بر اساس این رتبه بندی، ۹ سازمان مردم نهاد کشور در رتبه A پلاس قرار گرفتند.

سالک، افزود: این سازمان ها در پنج زمینه مدیریت مالی و مستندسازی منابع مالی، جذب نیرو و مشارکت پذیری، مدیریت سازمان، برگزاری جلسات و مجمع های منظم، برون دادها و فرایندها و تاثیرگذاری به ۲ صورت خوداظهاری و ارزیابی حضوری و راستی آزمایی انجام شدند.

ایوب بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی
تشکل های مردم نهاد در شهرستان ها بازوان قدرتمند اداره کل ورزش و جوانان هستند

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این جشنواره با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد در استان شناسنامه دار شده اند، گفت: تشکل های مردم نهاد در ۲۱ شهرستان استان فعال بوده و بازوان قدرتمندی این اداره کل به شمار می آیند.

ایوب بهتاج، افزود: باید با برگزاری چنین برنامه هایی پیوند محکمی بین مجمع ملی جوانان با تشکل های مردم نهاد ایجاد و از ظرفیت آنان برای رشد و پیشرفت جامعه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اشتغال، ازدواج و مسکن از دغدغه های مهم جوانان است، اظهار داشت: باید دستگاه های متولی این امور برای رفع دغدغه های جوانان با اداره کل ورزش و جوانان همکاری کنند.

بهتاج، ادامه داد: باید با بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردم نهاد، جوانانی تاثیرگذار برای سرنوشت مملکت تربیت و آنان را به پیکره دولت نزدیک کرد تا مدیریت آینده کشور را در دست بگیرند.

در این جشنواره از ۹ سازمان مردم نهاد برتر کشور از شهرهای مختلف کشور و مادر حسین علیمرادی جهادگر، فعال فرهنگی و از پایه‌گذاران موسسه خیریه دست‌یاری به دشت‌یاری که براثر سانحه تصادف در منطقه پیرسهراب سیستان و بلوچستان درگذشت، تجلیل شد.
//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا