اخبار

۴۵ باب خانه ورزش روستایی در آذربایجان شرقی افتتاح شد

۴۵ باب خانه ورزش روستایی با حضور رییس فدراسیون ورزش روستایی، بازی های بومی و محلی در آذربایجان شرقی افتتاح شد.

رییس فدراسیون ورزش روستایی، بازی های بومی و محلی روز سه شنبه در آئین افتتاح این خانه های ورزش روستایی گفت: تجهیز و افتتاح خانه های روستایی برای بهره برداری و بهره وری در راستای برگزاری مسابقات خانه های ورزش روستایی در سطح کشور می باشد.

محمدتقی امیری خراسانی افزود: اهداف فدراسیون ورزش های روستایی در مرحله اول تجهیز و افتتاح خانه های روستایی در مرحله دوم بهره برداری و بهره وری از این اماکن در راستای برگزاری مسابقات خانه های ورزش روستایی در سطح استان و منطقه و کشور می باشد.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی، محلی خاطرنشان کرد: اهمیت دادن به خانه های ورزش روستایی باعث افزایش شور و نشاط اجتماعی می شود و می توان در آینده از بین این ورزشکاران استعدادیابی کرده و در تیم های ملی شاهد حضور آنها باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش بخشداران، دهیاران و روسای شهرستان ها و بخش ها جهت تحویل خانه های ورزش روستایی، عنوان کرد: نزدیک به ۴۵ روز پیش ۲۲ باب خانه روزش روستایی به صورت وبینار ( همایش از طریق وب ) در دهه مبارک فجر افتتاح شد و قول داده بودیم تا پایان سال ۴۵ باب دیگر به این تعداد افزوده شود که به لطف خدا و همت همکاران در سراسر استان و خیرین بزرگوار توانستیم امروز به وعده خود عمل کنیم.

ایوب بهتاج اضافه کرد: با هم افزایی و تعامل دو سویه می توانیم تعداد خانه های ورزش روستایی را در سال ۱۴۰۰ به ۲ برابر افزایش دهیم و همچنان که در سال ۹۸ در خصوص برگزاری مسابقات ورزش روستایی جام خوشه چین عملکرد خوبی داشتیم، در سال بعد می توانیم میزبان یک مسابقه کشوری باشیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی هم در این مراسم با بیان اینکه تا پایان سال ۹۶ سرانه ورزش روستایی در این استان در مقایسه با استان های دیگر بسیار کمتر بود، گفت: با اقدامات خوب اداره کل ورزش و جوانان استان در سال های اخیر شاهد افزایش این آمار و بهبود سرانه ورزشی روستاهای استان هستیم.

تقی کرمی ضمن درخواست افزایش تعامل و هماهنگی بین دهیاران و اداره ورزش و جوانان شهرستان ها گفت: با افزایش تعامل و هماهنگب می توان به جایگاه خوبی در ورزش روستایی دست یابیم.

وی همچنین در مورد اعتبارات مربوط به ورزش روستایی تاکید کرد: دهیاران در موضوع بودجه سالانه، بحث ورزش را حتما لحاظ کنند و برای توسعه آنها برنامه ریزی داشته باشند و با بخشداران و فرمانداران تعامل کنند تا موجب شکوفایی و افزایش سلامتی روستاییان باشیم.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز اعلام کرد: برای سال ۱۴۰۰ توسعه ورزش های روستایی، تشکیل ستاد استانی و شهرستانی احیای بازی های بومی محلی، تربیت مربی و داور ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی و برگزاری المپیاد ورزش روستایی برای روستاییان و عشایر برنامه ریزی شده است.

ابراهیم فیروزی گفت: اعتبار لازم برای تجهیز ۹۲ باب خانه ورزش روستایی در مجموع ۴۵۰ میلیون تومان بود که ۵۰ درصد آن از محل خودیاری و کمک دهیاران و بخشداران و خیرین و ۵۰ درصد بقیه از محل اعتبارات مربوط به توسعه ورزش استان و وزارت ورزش و جوانان و مبارزه با مواد مخدر تامین شد و توانستیم تعداد ۸۷ باب خانه ورزش روستایی در سال ۹۸ را به ۱۷۹ باب در سال جاری افزایش دادیم.
//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا